OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu en personlig assistent till vårt resursteam för omväxlande arbete hos våra kunder som bor runtom i Skåne. Tjänstgöringsgraden är på 80%. Att ingå i vårt resursteam innebär att du kommer arbeta hos olika kunder och våra kunder är personer i olika åldrar som lever med någon form av funktionsvariation. Arbetet hos kunden utformas helt efter kundens hjälpbehov och önskemål. Du får introduktion hos varje kund innan arbetet påbörjas. Som personlig assistent är din roll bland annat att medverka till att kunden har en trygg och säker assistans.
Du har också en tät kontakt med din kontaktperson på Humana. Din kontaktperson fungerar som ett stöd för dig som anställd, tillsammans planerar och ansvarar ni för schema, medverkar i personalmöte och samarbetar med övrig personal i resursteamet.
Som personlig assistent hos kunden kommer du att vara till hjälp där funktionsvariationen sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, personlig omvårdnad, skötsel av hemmet, hjälp med inköp mm. Du är också ett stöd i kommunikationen då flertalet av våra kunder använder sig av alternativ kommunikation.
Arbetspassen är förlagda både vardag och helg samt dag, kväll och natt. Nattpassen kan vara både vaken natt och väntetid. Du behöver vara mycket flexibel eftersom arbetstiderna kan variera från vecka till vecka.
Eftersom du behöver kunna ta dig till flera kunder krävs körkort och egen bil.
Vi tror att du som söker tjänsten är en positiv och ansvarsfull person som tycker om att knyta nya kontakter. Du har tålamod och är lugn och trygg i dig själv. Eftersom tjänsten innebär arbete hos olika personer bör du ha förmågan att läsa av kunden och anpassa dig till nya situationer. Vi ser gärna kvinnliga sökande, men välkomnar alla ansökningar. Erfarenhet från arbete inom vård eller personlig assistans samt utbildning är mycket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Ansvar, Engagemangoch glädjeär de nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och ditt sätt att se på yrket som personlig assistent. Vårt uppdrag utgår från kunden och dennes behov och vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vår vision "Alla har rätt till ett bra liv"och att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Varierade schemalagda arbetstider. Tjänsten är på 80%.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult