Flexibel och kundorienterad Affärsområdessupport

Flexibel och kundorienterad Affärsområdessupport

Arbetsbeskrivning

Borås Energi och Miljö AB tar tillvara energiflöden i samhället och omvandlar energin i bland annat avfall till fjärrvärme, el, fjärrkyla och biogas. Bolaget erbjuder energi- och avfallstjänster, sköter avfallshanteringen och avloppsreningen samt levererar dricksvatten i Borås. Vi är 330 medarbetare och omsättningen uppgår till cirka 1 miljard. Borås Energi och Miljö AB ingår i Borås Stadshus AB och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.
Vem söker vi?
I Borås är vi väldigt bra på att sortera vårt avfall. Vi omvandlar ditt avfall till nyttor i form av fjärrvärme, fjärrkyla och biogas. Detsamma gäller materialåtervinning som glas, metall, plast och papper som återvinns till att producera nya saker. AO Avfall, återvinning och transport hanterar material- och energiflöden. Delar avfallet är energi i väntan på att omvandlas till fjärrvärme genom förbränning eller till biogas genom rötning. Annat avfall är en råvara till industrin där man bland annat gör metallskrot till nya bildelar, gamla däck till sprängmattor och gamla plastförpackningar till bullerplank. Vi ser till att materialet och energin i avfallet inte går till spillo utan fortsätter sin färd runt i kretsloppet. Vi ser också till att farligt avfall hittar en säker väg till slutförvaring som är så miljösäker som möjligt. Transportavdelningen hanterar insamling av återvinningsmaterial med både baktömmande lastbilar såväl som lastväxlare, insamling av hushållsavfall, insamling av farligt avfall.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
I rollen som affärsområdessupport (AO-Support) för avfall, återvinning och transport kommer du huvudsakligen administrativt stötta affärsområdets olika avdelningar.
Dina arbetsuppgifter:
Administrativa avfallsrelaterade arbetsuppgifter.
Uppföljning och rapportering till myndighet. Exempelvis statistikuppföljning och rapportering till Naturvårdsverket.
Delta i framtagande av styrdokument, exempelvis avfallsföreskrifter, avfallstaxa
Arbeta med att riskrapporteringssystemet Stratsys hålls uppdaterat.
Viss kontakt med kunder, samarbetspartners och entreprenörer inom verksamhetsområdet.
Kontakt med andra avdelningar och affärsområden inom bolaget.
Delta i Boråsregionens avfallsplansarbete. T.ex. avfallsförebyggande strategier samt omvärldsbevakning.
Att tillfälligtvis kunna överta och fullgöra ansvar och uppgifter inom angränsande arbets-/ansvarsområden inom affärsområdet.
Administrativt resursstöd för AO chefen gällande tex. protokollskrivning på olika interna möten.



Är du vår framtida talang?
Din bakgrund
Krav: Du behöver ha Högskoleutbildning med inriktning mot miljö eller likvärdig utbildning. God datavana och förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett måste då vårt bolag är utspritt samt för att kunna ta sig till externa platser.
Meriterande: God kunskap och erfarenhet inom avfallsrelaterade frågor. Vana att arbeta i olika verksamhetssystem.
Personliga egenskaper: Som person behöver du kunna vara flexibel och arbeta självständigt med administrativa uppgifter. Du är även strukturerad, stresstålig, ordningsam och lösningsinriktad. Du behöver kunna ta eget ansvar, ge aktiv återkoppling på utfört arbete och resultat, samt söka konstruktiva samtal och lösningar. Förmågan att skapa bra relationer och samarbeta är en viktig del av arbetet och därför något vi lägget stor tyngd på samt att du har en hög grad av servicetänk. Ett stort miljöengagemang ser vi som en självklarhet.
Vad erbjuder vi?
Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en stabil bransch. Vi satsar mycket på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder.
Bra att veta: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till vardagar 07.00 – 16.00 med möjligheter till flex och du är placerad på Sobackens avfallsanläggning.
Välkommen med din ansökan senast den 30 november, men vänta inte med att söka då intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Christian Baarlid 0729-766256
Som ett led i vårt kvalitetsarbete genomför Borås Energi och Miljö alltid bakgrundskontroller på personer som är aktuella för anställning.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sobacken Rydboholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Postadress

Sobacken 1
Rydboholm, 51570

Liknande jobb


Konsult inom Robust Kommunikation

Konsult inom Robust Kommunikation

18 december 2024

18 december 2024

18 december 2024

12 december 2024