Flexibel och relationsbyggande HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av konsultativt och affärsnära HR-arbete och trivs i en föränderlig och personalintensiv verksamhet? Här får du chansen att arbeta i en bred, fartfylld och utmanande roll på Premos HR-avdelning. Avdelningen består av HR-Chef, två HRBP, en Löneansvarig, en Lönespecialist och två Rekryteringsspecialister.
Premo befinner sig i en mycket spännande och expansiv fas där du får vara med och påverka, effektivisera och utveckla processer och arbetssätt i samarbete med övriga kollegor, andra avdelningar och med flera olika externa kontaktytor.
Du kommer agera HRBP för en av bolagets två regioner och är en given affärspartner för verksamheten genom att stötta chefer på strategisk såväl som operativ nivå.
Arbetsuppgifter (i urval)
Stödja och utbilda verksamhetens chefer gällande olika HR-relaterade områden såsom rehabilitering, personalärenden, arbetsmiljö och utbildningsstöd
Medverka i och driva avtals- och arbetsrättsliga frågor inklusive fackliga förhandlingar och samverkan
Vara med och utveckla, implementera och driva olika HR-Projekt i organisationen
Arbeta med utbildning och kompetensutveckling vilket vid behov innefattar att hålla utbildningar och workshops
Utveckla och upprätthålla riktlinjer och processer inom HR-området
Arbeta löpande med och utveckla statistik och KPI:er
Agera sammankallande och vara drivande i arbetsmiljökommitté och delta i andra samverkansforum inom arbetsmiljöområdet

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete. Rollen kräver goda kunskaper inom arbetsrätt och vana av chefsstöd inklusive svåra samtal.
Som person tror vi att du är proaktiv och förtroendeingivande med ett konsultativt förhållningssätt. Du vågar lyfta blicken, driva ditt arbete framåt, utmana och vara lösningsorienterad. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då vi är tvåspråkiga och hälften av arbetsstyrkan engelsktalande.
Om Premo
Premo ägs av Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter (Schibsted och Bonnier). Vår affärsidé är samdistribution av en mängd olika produkter tillsammans med morgontidningarna. Vår vision är att vi ska vara marknadsledande inom hemleverans. Vårt tjänsteutbud täcker flera områden, däribland e-handelsleveranser och andra smarta lösningar för hemleveranser. Med det starkaste distributionsnätet i Storstockholm når Premo 1 miljon hushåll och 2 miljoner invånare, alla dagar i veckan. Premo har drygt 1000 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med över 50 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur mångfalden gör vårt företag ännu bättre.
Tillträde, omfattning, arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Heltid, dagtid/kontorstid. Vårt huvudkontor är placerat i fräscha, ljusa lokaler i DN-huset på Kungsholmen. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete.
Ansökan och frågor
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du per e-post till ansokan@premo.se, hit är du också välkommen att ställa frågor. Sista ansökningsdag är 31/3. Då vi gör ett fortlöpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och vi är därför tacksamma för din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premo (Pressen Morgontjänst) None
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Gjörwellsgatan 30
Stockholm

Postadress

None
None

Liknande jobb


HR-partner

HR-partner

29 november 2024

HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024