Flexibel Redovisningsansvarig till attraktivt företag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För kunds räkning söker vi nu en erfaren och självgående Redovisningsansvarig. Vår kund är ett internationellt företag som erbjuder affärssystem som integrerar redovisning, bokföring, CRM, e-handel, POS, produktion, hotell och mycket mer. Företaget är grundat i Sverige och sysselsätter idag ca 300 personer i ett starkt nätverk av dotterbolag och distributörer i Europa, Latinamerika, Afrika, Australien samt i Mellanöstern. Här jobbar du i ett internationellt team och får möjlighet till professionell utveckling. Du får också möjlighet att resa till andra arbetsplatser runtom i världen och erbjuds konkurrenskraftig lön och bonus. Nu söker de en redovisningsansvarig på heltid med start omgående/efter överenskommelse. Det här är en rekrytering till kund och tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. Ta chansen och sök tjänsten hos ett attraktivt företag!


Arbetsuppgifter

För tjänsten som Redovisningsansvarig söker vi dig som är en strukturerad och kommunikativ redovisningsekonom, med tidigare erfarenhet av en ansvarstagande roll. Vi söker dig som tidigare har arbetat med månadsavslut och även löner. Du kommer att ansvara för att se till att företagets siffror stämmer, att rapporter är skrivna och att löner betalas ut korrekt till de anställda. Som redovisningsansvarig tar du också hand om kunder som ringer med frågor om fakturor, avtalsfrågor och leveransfrågor. Det är endast svenska kunder som ringer, men det är ändå viktigt att du som söker har goda kunskaper i engelska då detta är ett internationellt företag där du kommer kommunicera med internationella kollegor på engelska. Som redovisningsansvarig har du följande ansvarsområden/arbetsuppgifter:

• Löner och skatter
• Fakturering för företaget i Sverige
• Kundavtal och abonnemang
• Registrera nya kunder och nya avtal
• Resultatrapportering
• Löpande bokföring och kontoavstämningar - avseende Sverige
• Årsavslut för Sverige (revisorerna kollar sedan om böckerna stämmer).
• Registrera inventarier
• Kund- och Leverantörsreskontra
• Avstämningar och bokslut
• Uppföljning av företagets rutiner inom redovisning och dokumenthantering
• Intern rapportering till företagets internationella finansavdelning

Som redovisningsansvarig hos vår kund erbjuds du både utveckling och utbildning i en dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Du får möjlighet att förvärva nya kunskaper och färdigheter ur ett affärsmässigt perspektiv och du får professionella arbetskollegor världen över.

Din bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 2 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav att du kan hantera månadsavslut och att du har någon tidigare erfarenhet av att arbeta med löner. Du har också arbetat i affärssystem tidigare och du hanterar såväl svenska som engelska flytande, både i tal och i skrift. Har du arbetat i Hogia tidigare är det meriterande men inte ett krav.


Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig söker vi dig som har en god kommunikativ och social förmåga. Du är en noggrann, organiserad och strukturerad person både under arbetstoppar och dalar. Det är viktigt att du är en flexibel person som har en god förmåga att snabbt kunna byta fokusområde vid behov. När detta händer har du också en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya områden och uppgifter. Du är en driven person som tack vare din personlighet och tidigare erfarenhet är självständig och självgående i ditt sätt att arbete. Då företagskulturen präglas av utåtriktad och serviceinriktad arbetsmiljö ser vi gärna att du trivs med att arbeta på detta sätt själv, vilket är en förutsättning för ett framgångsrikt arbete. Vi ser gärna också att du är en person som alltid vill utvecklas och lära dig mer, då det går hand i hand med företagets anda. Känner du igen dig i beskrivningen? Ta chansen och sök en utvecklande och attraktiv tjänst! Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Heltid/Kista

Tillträdesdag

Omgående/Efter överenskommelse

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


16 november 2024

Redovisningsekonom till Arthrex

Redovisningsekonom till Arthrex

15 november 2024

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

16 oktober 2024

16 oktober 2024