Flexibel Supportkonsult för omgående rekrytering

Arbetsbeskrivning

Om företaget

HansaWorld är ett globalt företag som erbjuder affärssystem som integrerar redovisning, bokföring, CRM, e-handel, POS, produktion, hotell och mycket mer. Företaget grundades i Sverige 1988. Idag sysselsätter koncernen ca 300 personer i ett starkt nätverk av dotterbolag och distributörer i Europa, Latinamerika, Afrika, Australien samt i Mellanöstern Hos HansaWorld får du möjlighet till professionell utveckling och du jobbar i ett internationellt team. Du får också möjlighet att resa till andra arbetsplatser runtom i världen och erbjuds konkurrenskraftig lön och bonus. Nu söker de en driven supportkonsult för placering i Stockholm. Ta chansen och sök tjänsten hos ett attraktivt företag!

Arbetsuppgifter

För vår kunds räkning söker vi dig som är en kommunikativ och ansvarsfull person för tjänsten som supportkonsult. HansaWorld erbjuder dig som anställd både utveckling och utbildning i en dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Här får du möjlighet att förvärva nya kunskaper och färdigheter både ur tekniskt och affärsmässigt perspektiv. Du blir en viktig person i ett ambitiöst team som jobbar med de senaste teknikerna och projekten inom IT. Detta är en chans du inte vill missa!

Som supportkonsult ansvarar du för implementation av mjukvara och för att ge tekniska konsultationer till befintliga kunder rörande olika mjukvaruproblem. Denna roll är kund- och servicefokuserad vilket ställer krav på din kommunikativa och problemlösande förmåga.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Hjälpa befintliga kunder med råd och vägledning gällande användning av mjukvara i enlighet med deras kontrakt.
• Utföra analyser, projektleda och ge kunder konsultation kring förekommande problem.
• Leda och hålla i lektioner kring användning av mjukvara för kunder och anställda.
• Ge support kring installation av mjukvara och uppdatera befintliga versioner.
• Assistera vid mjukvarutester
• Bidra i att bibehålla en hög nivå av produkt kännedom på arbetsplatsen.

Din bakgrund

Relevant utbildning inom IT, bokföring, business eller liknande område.
1-2 års erfarenhet av en arbetsplats med högt tempo
Det är meriterande om du har kunskaper inom bokföring.
God dator kompetens krävs, samt flytande språkkunskaper i svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som supportkonsult söker vi dig som är en självständig och ansvarsfull person. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs bra i en roll där du får använda din sociala förmåga med företagets kunder. Du är en hjälpsam person som har en god förmåga att sätta dig in i kundens situation och förstå. Förutom din pedagogiska förmåga är du också en organiserad person med ett engagerat driv som märks i din vilja att utvecklas och lära dig mer. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag! För att lyckas i rollen som supportkonsult söker vi dig som är en självständig och ansvarsfull person. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs bra i en roll där du får använda din sociala förmåga med företagets kunder. Du är en hjälpsam person som har en god förmåga att sätta dig in i kundens situation och förstå. Förutom din pedagogiska förmåga är du också en organiserad person med ett engagerat driv som märks i din vilja att utvecklas och lära dig mer. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 30 september 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Administratör kundservice

Administratör kundservice

15 november 2024

Master Data Coordinator

Master Data Coordinator

15 november 2024

15 november 2024