OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreomsorgen
Har du ett stort hjärta och ett genuint intresse för andra människor? Vill du göra samhällsnytta? Är du både en lagspelare och självgående i ditt arbete? Då har du ett jobb att söka på Tornets Äldreboende!
Som undersköterska har du en betydelsefull roll där du arbetar med att ge individanpassad vård och omsorg och social stimulans- alltid med individen i fokus. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa en värdefull vardag för våra äldre med en hög servicenivå.
Ditt nya jobb
Dina arbetsuppgifter innebär personlig omvårdnad, vardagliga sysslor som städ och tvätt, sociala aktiviteter och läkemedelshantering. Du arbetar även aktivt med kontaktmannaskap, genomförandeplaner och social dokumentation. Tillsammans med ditt team arbetar du hälsofrämjande och ser till det friska och de möjligheter som finns hos varje enskild person. Målet är att varje individ ska ha en meningsfull vardag och känna välbefinnande. All omsorg utformas efter den boendes behov, önskningar och förutsättningar. För oss är det viktigt med den boendes integritet, medbestämmande och delaktighet. Vårt uppdrag är att vara professionella yrkesutövare som arbetar för att stärka den enskilde i sin vardag. Vi erbjuder stöd och hjälp med hög kvalitet för ett självständigt liv. Som anställd hos oss kommer du att ingå i en personalgrupp med god sammanhållning.
Tornets äldreboende ligger centralt beläget i Jönköping med en trivsam och vacker innegård. Boendet består av 30 lägenheter fördelade på 4 våningsplan som är indelade i 4 mindre gemytliga och trevliga enheter. Vi har ett nära samarbete med olika yrkesprofessioner och vi arbetar i mindre arbetsgrupper med fem medarbetare i varje grupp. I dagsläget är vi 27 medarbetare som arbetar på boendet och söker nu ytterligare en undersköterska till vårt team som vill få möjlighet att utvecklas samt vara delaktig i vårt förändringsarbete.
Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från äldreomsorgen. Vi värderar personlig mognad då det kan hjälpa dig att förstå situationer som boenden ställs inför. Ditt förhållningssätt präglas av empati, ett genuint intresse för människor och service. Som person är du självgående och initiativtagande genom att driva processer och ha ett strukturerat angreppssätt. Du har även en god samarbetsförmåga och värderar lagarbete då mycket av arbetet utförs i grupp. Arbetet kräver dessutom att du är flexibel då förutsättningar snabbt kan ändra sig. Vidare är du är en stabil person som kan behålla lugnet och kontrollen i stressade situationer.
Slutligen behärskar du det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakt med boenden och anhöriga, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Vi erbjuder dig
• Gratis träning en gång i veckan på kommunens badanläggningar
• Rabatt på länstrafikens årskort
• Förmånscykel
• Betald semester redan första anställningsåret
Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på 100 % som undersköterska där arbetet är förlagt till dag och kväll, såväl vardag som helg. Vi arbetar med samplanering vilket innebär att arbete på flera enheter kommer att vara aktuellt. Jönköpings kommun stävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, så välkommen att söka redan idag!
Upplysningar
Maria Hall, Enhetschef 036-102229
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som undersköterska på Tornets äldreboende!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.