OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för marknadsföring, brinner för toppklassig service, samtidigt som du är strukturerad och organiserad i ditt arbete? Har du dessutom ett friluftsintresse och vill ta dig an en ledarroll i ett entreprenörsdrivet företag? Då kan det här vara en möjlighet för dig!
Långholmen kajak söker nu den person som ska ansvara för vår kajakuthyrningsverksamhet. När du arbetar som uthyrningsansvarig behöver du vara beredd på en hektisk arbetsdag med många varierande arbetsuppgifter. Du tycker det är roligt att lösa problem, svara på frågor, du klarar av stressiga situationer och är effektiv i ditt arbete. Du ska trivas med att ta ansvar, initiativ och fatta egna beslut.
Vi söker dig som är flexibel, omtänksam och har servicekänsla ut i fingerspetsarna för att kunna ge våra besökare årets bästa upplevelse. Du är en naturlig glädjespridare som trivs med att lösa problem och ge service. Delar gärna din erfarenhet och kompetens med andra och är öppen för förändring och nytänkande. Du har grundläggande kunskaper inom IT-system med en hög administrativ förmåga. Det ska vara lätt för dig att navigera i olika tekniska system samt ge våra gäster bra service över telefon, sms, mail och chatt.
Utöver god service vill vi också att du ska vilja utvecklas i rollen som uthyrningsansvarig och arbeta flera säsonger där du hela tiden utmanar dig själv och har en drivkraft att prova på nya ansvarsområden.
Under vinterhalvåret jobbar du med att utveckla verksamheten, marknadsföring, hittar nya samarbeten nationellt och internationellt, rekryterar personal mm.
Då tjänsten är ny och verksamheten växer, finns det goda möjligheter att utveckla tjänsten utifrån dina kunskaper, erfarenheter och initiativ.
I rollen ingår exempelvis:
· Leda uthyrningspersonalen så att de har förutsättningar att ge kunder toppklassig service
· Ansvara för schemaläggning av personal och kajakguider
· Jobba mot resebyråer och andra turistnära företag för att hitta nya samarbetspartners
· Jobba nära tillsammans med grundarna och VD för att fortsätta utveckla och förbättra Långholmen kajaks erbjudande
· Rekrytering av personal inför säsong
Är det här du?
Vi söker dig som är organiserad och positiv i grunden och tycker att det är kul att kavla upp ärmarna och jobba extra hårt under vissa perioder. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en ledarroll. För att trivas bra hos oss är ett genuint intresse för friluftsliv ett plus. Utbildning eller erfarenhet inom turism är också meriterande. Vi ser även att du har goda kunskaper i engelska, grundläggande kunskaper i Excel. Utöver detta ser vi att du har ett vänligt och prestigelöst förhållningssätt.
Vill du veta mer?
Sök tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till rekrytering@langholmenkajak.se. Vid frågor vänligen kontakta VD Daniel Nilsson på 08-740 05 05. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Sökord: Marknadschef, Affärsutvecklare, Personalansvarig, Verksamhetsansvarig, Platschef, Verksamhetschef
Om Långholmen kajak
Långholmen kajak AB är ett privatägt företag verksamma inom vattensport (främst kajakpaddling och stand up paddleboarding). Bolaget startades 2012 och har i dagsläget 6 heltidsanställda och ett 30-tal säsongsanställda. Långholmen kajak är ett av kajakbranschens snabbast växande företag med verksamhet över hela Sverige.