Flowbird Sverige söker en Operationell chef, placering Kista

Arbetsbeskrivning

Arbetar du idag som kundtjänstchef, servicechef eller liknande och tror på att kontinuerligt utmana och förbättra arbetssätt för att få nöjdare kunder - då har du nu chansen att söka arbetet som Operationell chef hos Flowbird Sverige! Flowbird Sverige skapar parkeringslösningar med helhetssyn och det är en spännande arbetsplats där högteknologi, elektronik och mjukvara kombineras med en väl genomtänkt mekanisk konstruktion för att skapa produkter och tjänster som ligger i framkant. Tjänsten innebär frihet förenat med ansvar och dessutom kommer du till en utvecklande miljö där kollegor hjälper varandra och har roligt tillsammans.

Om Flowbird

Flowbird Sverige är en del av Flowbird Group. Flowbird är parkeringsföretaget som skapar lösningar med ett helhetsperspektiv som tror på rörelse och älskar när saker flyter på. Innovation driver Flowbird framåt; att bidra till funktionella samhällen, där människor ägnar tid åt det som verkligen är viktigt för dem. Flowbird är ett globalt företag med kunskapen, erfarenheten och viljan att skapa smarta städer. Flowbird är kundernas bästa samarbetspartner och erbjuder användarvänliga, pålitliga och hållbara lösningar. Företaget bedriver verksamhet i över 5 000 städer i 80 länder

Arbetsuppgifter

I rollen som Operationell chef leder du funktionerna Kundtjänst (Call center och Front desk), Service och Digitala tjänster. Du har ett direkt personalansvar för kundtjänst bestående av åtta medarbetare samt två andra Service Managers inom avdelningarna Service och Digitala tjänster. Totalt uppgår antalet personer inom dina ansvarsområden till 20 medarbetare.

Rollen innebär ett operativt ledarskap samtidigt som du arbetar med att utveckla affären och dess lönsamhet genom att förstå kundernas behov och anpassa de produkt och tjänsteerbjudanden som erbjuds inom ansvarsområdena. Det kan innebära att stötta avdelningsansvariga i deras arbete men även att följa med dem ut på fält i arbetet gentemot kunder.

Din huvudsakliga uppgift är att dagligen motivera, coacha och arbetsleda dina medarbetare och på så vis utveckla dina medarbetare att tillsammans skapa goda resultat. Utöver personalansvaret är därför en viktig uppgift att säkerställa ett framgångsrikt samarbete med kunder. Som Operationell chef arbetar du i nära samarbete med säljchef och VD och du ingår i ledningsgruppen för Flowbird Sverige.

Mer specifikt innebär tjänsten att:

- Säkerställa att lämpliga KPI:er för respektive avdelning införs och att dessa följs upp regelbundet.
- Leda initiativ till process- och produktivitetsförbättringar.
- Upprätta och utveckla tydliga mål för organisationen avseende effektivisering och resursoptimering.
- Säkerställ kommunikation inom och mellan avdelningarna för att upprätthålla en miljö med ständiga förbättringar.
- Ta fram budgetering och resursfördelningsinsatser tillsammans med andra chefer
- Säkerställa att företagets kärnvärden efterlevs och mål sätts och nås i samtliga led


Vem söker vi

Vi söker dig som har högskolekompetens eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har erfarenhet av en liknande befattning med personalansvar, exempelvis som kundtjänstchef, supportchef, servicechef eller liknande där du varit med och byggt en framgångsrik servicefunktion. Du har erfarenhet av budgetarbete och en god ekonomisk förståelse. Vi ser att du talar och skriver flytande svenska såväl som har goda kunskaper i det engelska språket. Är du dessutom en dedikerad ledare som drivs av att utveckla andra och att engagera dig i det operativa arbetet på ett affärsmässigt sätt för att säkerställa leveransen så kommer du trivas utmärkt i rollen.

Övrigt

Som Operationell Chef är du serviceinriktad som person och bygger på ett naturligt sätt relationer till såväl kunder som till medarbetare och kollegor och du visar intresse för andras perspektiv. Du är bekväm med att fatta beslut och tar din avdelning framåt genom din förmåga att tänka och resonera strategiskt. Du är ödmjuk inför din uppgift och har förmåga att på ett prestigelöst sätt stötta verksamheten och dina medarbetare i deras behov. Flowbird erbjuder dig en roll som innebär bl.a. frihet förenat med ansvar, 37 timmars arbetsvecka och möjlighet till en timmes träning i veckan på arbetstid. Genom att vara en riktigt bra arbetsplats blir Flowbird också bäst på det som levereras! Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare där trivseln är hög. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!

Välkommen med din ansökan!

Skicka in din ansökan nedan eller har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Nordh på telefon 072 - 325 66 96.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Reperio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024