OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du gedigen administrativ erfarenhet inom kommersiell luftfart, trivs i en dynamisk miljö och vill vara med och bygga upp ett nationellt ambulansflyg i Sverige?
Arbetsbeskrivning
Flyg- och träningsavdelningskoordinatorn kommer vara underställd Flygchef samt Träningschef och ska bland annat;
På ett effektivt och konstruktivt sätt bistå flyg och träningsavdelning i det dagliga administrativa arbetet.
Verka som kontaktperson mellan flyg och träningsavdelning, samt till externt kontrakterade leverantörer.
Planera och följa upp projekt inom berörda avdelningar.
Delta i operativa och administrativa möten inom flyg- och träningsavdelning.
Sammanställa och rapportera SPI:er.
Övervaka och säkerställa att verksamhetens EFB:er är operativa och uppdaterade.
Assistera med uppbyggnad, uppföljning och analys av data gällande bland annat bränsleeffektivitet.
Reaktivt kvalitetssäkra genomförda prestandaberäkningar.
Kvalitetssäkra innehåll i verksamhetens manualer och databaser gällande flygplatser, flygprestanda, färdplanering och vikt och balans.
Ansvara för att lämplig och uppdaterad dokumentation finns tillgänglig ombord i verksamhetens flygplan.
Planera och övervaka inledande och återkommande träning för piloter och medicinsk personal.
Administrera och övervaka behörighetshandlingar för piloter och medicinsk personal.
Som Flyg- och träningsavdelningskoordinator jobbar du nära både flyg- och träningsavdelningen och är en viktig del av det dagliga arbetet inom avdelningarna och dess framdrift. Tjänsten är på heltid med basering i Umeå. Tjänsten innebär även återkommande besök på KSA’s baser i kommunalförbundets regi, vilket innebär att frekventa resor i tjänsten kan förekomma.
Kvalifikationer
Som sökande till tjänsten har du lämplig eftergymnasial utbildning, kunskap och erfarenhet av att ha arbetat med liknande eller motsvarande administrativa arbetsuppgifter. Du behöver ha en positiv attityd, ett intresse och nyfikenhet för flygsäkerhetsarbete och ha stor förståelse och respekt för gällande regelverk.
Du bör ha stor integritet och en hög ambitionsnivå och ska även vara väl förtrogen med att läsa, kommunicera och rapportera på både svenska och engelska. Du ska ha förmåga att arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du har också arbetat med utvecklings- eller förändringsarbete tidigare och därtill är erfarenhet av uppstartsprojekt meriterande. Du arbetar med helhetssyn och är motiverad att tillsammans med andra ta ansvar för uppstarten, och framöver, utvecklingen av KSAs hela verksamhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom flyg och/eller träningsverksamhet
Mycket goda kunskaper i Office365 och tillhörande applikationer
Tidigare erfarenhet av Microsoft Power BI
Tidigare erfarenhet av EFB-plattformar
Tidigare erfarenhet av Crew Management System
Kunskap och erfarenhet av flyg- och träningsrelaterade EASA-regelverk
Förmåga att arbeta under press
B-Körkort
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning
Omfattningen är heltid
Placeringsort är Umeå
Start är enligt överenskommelse
Ansökan
Ansök senast 2021-07-30
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontakt
Michael Visonj, Flygchef
Fredrik Lambeck, Accountable Manager & Träningschef
Telefon 090-550 05 (växel)
Om oss
Kommunalförbundet Svenskt Ambulansflyg (KSA) bildades 2016 och medlemmarna utgörs av Sveriges samtliga regioner. KSA:s ändamål är att för medlemmarnas räkning tillhandahålla ambulansflyg dygnet runt, året runt. Syftet är att effektivisera ambulansflyget för att öka patientnyttan och patientsäkerheten genom samordning av gemensamma resurser. KSA har beställt sex stycken EMS-utrustade PC-24 flygplan som tillverkas av Pilatus Aircraft Ltd. och som levereras under andra halvan utav 2021. Flygplanen kommer tillsammans med piloter, tekniker och medicinsk personal att baseras på beredskapsbaser som blir etablerade på Umeå, Stockholm/Arlanda och Göteborg/Landvetter flygplats. Operationen kommer att koordineras från en flygkoordineringscentral som etableras i Umeå. Piloter och medicinsk personal kommer att ha beredskap dygnet runt årets alla dagar för att på så sätt vara redo att på kort varsel påbörja ett flygambulansuppdrag. Operationsområdet kommer att innefatta hela Europa. Flygkoordineringscentral och förbundskansli kommer vara belägna i nybyggda lokaler inom sjukhusområdet i Umeå.
Övrigt
För mer information, se https://www.svenskt-ambulansflyg.se Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Eftersom Svenskt Ambulansflyg är en myndighet är de ansökningar som kommer in till oss en allmän handling. Uppgifterna kan därmed komma att lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson