Flygbolaget BRA söker en erfaren Purchasing och Logistic Personnel til ...

Arbetsbeskrivning

Följ med på vår spännande resa framåt. Nu utvecklar vi vår logistikverksamhet i Malmö med ytterligare en tjänst.
Vi på BRA siktar fortsatt framåt och uppåt för att vara det självklara valet i att knyta samman vårt avlånga land! Med klimateffektiva flygplan, biobränsle i tankarna och el-flyg inom en snar framtid jobbar vi för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas runt om i Sverige.BRA har höga ambitioner för att nå hållbarhetsmålen i branschen, vi anser oss ha tagit ledartröjan i debatten för bioflygbränsle och har som första flygbolag gått med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, med målet att bli fossilfritt år 2030.
Du har ett trevligt och professionellt bemötande. Du har lätt för att samarbeta i team. Du, tillsammans med dina kollegor, löser de olika uppgifter och utmaningar som uppstår på ett flexibelt sätt – alltid med säkerheten och kunden i fokus!
Ditt eget engagemang och drivkraft kommer vara vägledande i ditt arbete.
Arbetet som Purchasing and Logistic Personnel innebär ett delat ansvar för logistik, inköp, reservdels-kontroll, godsmottagning och ankomstinspektion.
Det ställer mycket höga krav på noggrannhet, förmåga att prioritera och fokusera samt samarbetsförmåga. 
Du hanterar aktiviteter kopplade till reservdelar och koordinerar reparations- och utbytesordrar. Du genomför hållbarhetskontroll av reservdelardelar/förbrukningsmaterial/kalibrering av verktyg och övervakar garantiärenden och kontraktsuppföljningar samt utvärderar reparationskostnader för Braathens Regional Airways.
Du övervakar befintlig lagerbalans och bestämmer ordertider på ett kostnadseffektivt sätt för att möta de operativa uppgifterna och kundens krav.
Bland arbetsuppgifterna finns t.ex.:
Helhetsansvar gällande inköp av reservdelar
Övervaka befintliga lagersaldo, orderuppföljning och kundens krav 
Daglig kontakt med leverantörer om beställda delar avviker från aktuell beställning/överenskommelse
Hantera garanti ärenden för reservdelar gentemot leverantörer
Ansvara för reparations- och utbytesordrar för att möta operativa krav på ett kostnadseffektivt sätt
Hantera dagliga bokföringsaktiviteter av inkommande fakturor
Hantera ankommande reservdelar, ankomstkontroll 
Dokumentera samt kontrollera spårbarhet av materialcertifikat (EASA FORM ONE, FAA etc.)
Administrering och hantering av material för lagerpåfyllnad till huvudlagret samt övriga stationer 
Övriga relevanta uppgifter tillhörande logistikavdelningen
Arbetsuppgifterna spänner över en stor bredd med många olika typer av moment. 
En del tyngre och mer fysiska, men också en hel del mycket kvalificerade administrativa uppgifter.
Vi söker dig som har: 
Tidigare erfarenhet som inköpare eller/och ankomstkontrollant av reservdelar/verktyg 
Bra IT-kunskaper i Microsoft Outlook, Excel och Word 
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska 
B-körkort 
Förarbevis gällande motvikstruck och travers
Meriterande för tjänsten är: 
Erfarenhet från att ha arbetat i Flyg/MRO industrin eller annan mycket strikt regelverksreglerad bransch 
Kunskap om flygbranschens regelverk, EASA Part Camo och Part 145 
Erfarenhet av att arbeta i flygunderhållssystemet AMOS 
Erfarenhet att arbeta processorienterat enligt Lean, Six-Sigma eller liknande 
Goda kunskaper gällande tullrelaterade frågor.
Goda kunskaper i miljörelaterade frågor.
Är du en motiverad och noggrann lagspelare som vill arbeta i en kvalificerad logistikprocess ska du inte tveka att skicka in din ansökan. 
Tjänsten är placerad på Malmö/Sturup Airport. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Frågor kring tjänsten besvaras av:  
Peter Hyddén, Director Maintenance, 073-558 33 34
Lise-Lotte Sjöholm, HR Business Partner, 010-722 15 06
Din ansökan vill vi ha senast den 26/11-2021
Vi arbetar med löpande urval vid denna rekrytering, det är en fördel att ansöka tidigt. 
Du ansöker via länken på denna sida.  
Tyvärr kan vi inte ta emot ansökningar via vanlig post eller epost.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetschef Thomas Börjesson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Honnörsgatan 26 1TR
Växjö

Postadress

Honnörsgatan 26 1TR
Växjö, 35236

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024