OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på BRA siktar fortsatt framåt och uppåt för att vara det självklara valet i att knyta samman vårt avlånga land! Med klimateffektiva flygplan, biobränsle i tanken och elflyg inom en snar framtid jobbar vi för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas runt om i Sverige.
Som avräkningsansvarig kommer du ansvara för avräkningsprocessen på BRA och kommer främst arbeta med att hantera och kontrollera inkommande försäljningsfiler, internt men även som kravställare gentemot outsourcingleverantör. Du har en central roll i att säkerhetsställa att förändringar i bland annat avtal och vårt trafikprogram samt produktutbud även implementeras i våra avräkningssystem. Vidare har du kontinuerlig kontakt med bland annat vårt kundcenter, IT-avdelning, kommersiella avdelning samt även externa systemägare för att vara uppdaterad inom olika förändringar som påverkar våra intäktsflöden.
Inom det dagligaarbetet arbetar du löpande med support, drift och underhåll. Detta innefattar bland annat felsökning, uppföljning med systemleverantörer samt återkoppling till organisationen. En viktig del i uppdraget kommer vara att ständigt arbeta för att utveckla och förbättra avräkningsprocesserna.
En del i arbetet kommer vara hantering av utställande av Agency Debet Memo och Agency Credit Memo via BSP (Billing and Settlement Plan) Link samt att vara involverad i uppsättning av nya IATA BSP (Billing and Settlement Plan) medlemskap.
Som en del av ekonomiavdelningen kommer du även till en viss del arbeta med bokslut och redovisning kopplat till avräkningsflödet. Som avräkningsansvarig kommer du ansvara för att BRA har en väl fungerande och effektiv intäktsavräkning.
Vem är du?
Som person är du strukturerad och serviceinriktad. Vi ser även att du har en fallenhet för IT-verktyg/system. Du vågar tänka nytt och utmana befintliga processer för att effektivisera arbetet vilket gör det viktigt att du både är självgående och resultatinriktad. Du är en lagspelare och ser det som naturligt att ge service både internt och externt samt har ett flexibelt och ödmjukt förhållningssätt till din omvärld.
Helst har du arbetat i runt 6–8 år och gärna med erfarenhet av flygbranschen. Du ska ha goda kommunikativa förmågor tal och skrift, både i svenska och engelska. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom resebyrå eller kundcenter i systemet Amadeus Reservation och har en vana av biljetthantering särskilt inom flygbranschen. Har du även erfarenhet av bokföring och redovisning är det till en stor fördel men inget krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast2022-04-24. Du ansöker via länken ovan. Observera att inga ansökningar mottages via E-post, utan endast via länken ovan.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Sjöman HR johanna.sjöman@flygbra.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetschef Thomas Börjesson