OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.
Om tjänsten
Som Flygspeditör Export har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöden och arbetar dagligen med kund- och leverantörsvård, från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna internationella kontakter inom GEODIS nätverk med kollegor i andra länder, agenter och kunder.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Planera och boka upp transport enligt avrop från kund
- Aktivt arbete med kundvård och att ge våra kunder den bästa serviceupplevelsen
- Leveransbevakning
- Utfärda transportdokument
- Fakturering samt kostnadskontroll
- Prisförfrågningar
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm - vi sitter i moderna lokaler i centrala Solna (Arenastaden) med goda kommunikationsmöjligheter. Du kommer vara del i ett team som består av 13 medarbetare, uppdelade på export och import, och rapportera till Operations Manager Air. Kvällsarbete en dag/vecka kan förekomma i tjänsten enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du kan starta din anställning hos oss i februari.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet av att arbeta med flygspedition inom export. Har du eftergymnasial utbildning, exempelvis yrkeshögskoleutbildning inom logistik eller spedition, är det meriterande.
För tjänsten behövs kunskaper om transportregler och restriktioner för flygexport. Det är en fördel om du har utbildning inom farligt gods och litium. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet och god systemvana. Det är meriterande om du har arbetat i vårt produktionssystem CargoWise.
I det dagliga arbetet används svenska och engelska, därför behöver du kunna tala och skriva båda språken obehindrat.
Tjänsten passar dig som trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och omväxlande arbetsuppgifter, där du får agera lösningsorienterat. Som person är du positiv och bidrar aktivt till gott samarbete med kollegor och kunder. Du har en god social förmåga och sinne för affärer. Att alltid ge interna och externa partners god service är för dig en självklarhet, liksom det är för oss.
I tjänsten som Flygspeditör Export blir du en del av ett härligt team som har roligt tillsammans, öppen kommunikation och ställer upp för varandra. Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Ansökan
Om du känner igen dig i ovanstående profil, tveka inte att ansöka till denna spännande tjänst! Ansökningar hanteras löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt - dock senast 2021-01-15.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef: Karin Fälth, telefon +46706698155
Kontaktperson Unionen: Tommy Sidén, telefon +46706028492
Med slutkandidaterna för tjänsten kommer vi genomföra en säkerhetsprövning i enlighet med Transportstyrelsens regler för arbete inom flygexport. Denna innefattar bland annat ID-, bakgrunds- och registerkontroll.