Flygspeditör, Märsta

Flygspeditör, Märsta

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren flygspeditör till Märsta! Har du arbetat i några år som flygspeditör och är en lagspelare? Kan ta dig till Märsta på daglig basis och har en ådra för kundservice? Sök gärna idag!

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hanterar bokningar från kund, andra kontor eller vårt nätverk, d v s skapar och bekräftar bokningar, ser till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav

• Uppdaterar system med relevant och korrekt information för att få och ge senaste information om sändning i tid enligt gällande lagar och interna rutiner

• Boka sändningar på det mest kostnadseffektiva sättet

• Arbetar proaktivt med att informera kund om leveransstatus, eventuella incidenter och lösning på problemet

• Svarar på inkommande prisförfrågningar och handhar merförsäljning, samt tar hand om kundförfrågningar relaterade till Go Green (klimatkompensation), försäkringar

• Följer upp rapporter och vidarebefordrar dem till kund

• Arbetar med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar och gillar att arbeta med ständiga förbättringar



Arbetstider
Plats: Märsta/Arlanda
Arbetstider: Kontorstider mån-fre på plats på kontoret
Arbetsgivare: Randstad AB, med chans till direktrekrytering till kund

OBS!
För att få arbeta som flygspeditör krävs det att man genomgår en säkerhetsprövning och kontroll enligt Luftfartsverket.

Kvalifikationer
Kvalifikationer:
Några års erfarenhet av flygspedition
Mål-, resultat- och kommersiellt inriktad
God initiativförmåga och ansvarskänsla
Positiv inställning till att delta i eller driva förändringsarbete och ständiga förbättringar
Delar värderingarna; Excellence, Entrepreneurship, Teamwork och Passion
Goda kunskaper i MS Office
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Gymnasieutbildning

Meriterande:
Högskoleutbildning eller Yrkeshögskola inom Transport/Logistik 
Kunskap i CargoWise
Erfarenhet från logistik inom läkemedelsbranschen


Vem är du?
Du är ekonomisk sinnad och kan snabbt ta beslut för enskilt uppdrag, inom företagets ekonomiska ramverk och kan se och förstå sammanhang där god ekonomi och produktivitet ligger till grund för verksamhetens framgångar. 
Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och kundfokus. Du skall ha hög social kompetens samt glimten i ögat. Tempot är högt och förmågan att arbeta strukturerat och att vara en effektiv administratör är av stor vikt. För att uppnå ditt och teamets mål måste du vara proaktiv och ha en stor inre drivkraft.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-11-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Speditör till Quintus i Västerås

Speditör till Quintus i Västerås

31 oktober 2024