OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom flygspedition? Trivs du i en administrativ roll med fokus på kundkontakt, service och att hitta lösningar? Då kan det vara dig vi söker!
Vår avdelning Global Accounts Air arbetar mot en av företagets största kunder och hanterar största delen av deras dagliga flygsändningar, såväl export som import. Hos oss har får du ett roligt, fartfyllt och utmanande jobb där du får använda och utveckla dina färdigheter som speditör.
Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.
Om tjänsten
Som Flygspeditör har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöden, från bokning till slutfakturering. Du har daglig kontakt med kund, leverantörer och kollegor globalt.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Planera och boka upp transport enligt avrop från kund
- Ta emot bokningar från kunden
- Planering och hantering av transportuppdrag
- Leveransbevakning och avvikelserapportering
- Utfärdande av transportdokument
- Fakturering och kostnadskontroll
- Kunden i fokus och att ge god kundservice
Du kommer tillhöra avdelningen Global Accounts Air och rapportera till avdelningschef. Vi är ett team med höga ambitioner och tillsammans hjälps vi åt att leverera god service till kunden. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Visst kvällsarbete förekommer enligt överenskommelse, ungefär var tolfte vecka.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som Speditör, gärna inom flygexport. Du har minst gymnasieutbildning, men det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik eller transport. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i vårt interna affärssystem CargoWise. I det dagliga arbetet används svenska och engelska, det är därför viktigt att du talar och skriver obehindrat på båda språken.
Vi lägger stor vikt vid personlighet, då rätt attityd och inställning är avgörande för oss. Rollen passar dig som gillar att arbeta med att hitta lösningar på komplexa frågor och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo. Som person är du positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor och kunder. Du trivs med att ha kundkontakter och lägger stor vikt vid att ge god kundservice. Vi tror även att du är strukturerad och mån om att leverera en hög kvalitet i ditt arbete. Liksom vi, brinner du för arbetet som Speditör!
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Ansökan
Låter detta som en intressant roll för dig - tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka gärna din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2021-11-23.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Månsson, tel +46 10 16 31 731.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 101 631 828.