OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Arbets- och familjestödsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i funktionsindelade avdelningar bestående av mottagning, arbetsmarknads-/ekonomi- och integrationsärenden, familjeärenden och vuxenärenden. Till detta kommer även en administrativ funktion. Arbetsmarknads- och integration söker, under förutsättning av nödvändiga politiska beslut. Flyktingsekreterare Mer information finner du på vår hemsida. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att dela ansvar för mottagande och handläggning av ensamkommande, asylsökande barn som anländer till Mölndal. Dessutom kommer du att ingå i gruppen flyktingsekreterare som har ansvar för en del av de övriga flyktingar som finns i staden. Arbetet innebär mycket samarbete både internt och externt. KVALIFIKATIONER Du är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du är positiv, kreativ och har lätt för att samarbeta. Arbete med flyktingfrågor är en merit. Du måste ha körkort.