OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Ljungby kommun söker dig som vill arbeta med att samordna, sammanställa samt återsöka medel från Migrationsverket i projektform. Andra arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella. Eftersom detta är en ny tjänst på förvaltningen kommer du att ha möjlighet att själv och i samråd med din närmaste chef utforma tjänstens innehåll.
Du kommer att vara en del av Socialförvaltningens stab. Där arbetar socialchef, tre verksamhetschefer, socialt ansvarig samordnare (SAS), medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), kvalitetsstrateger, jurist, informatör, personalstrateger, e-strateg samt en ekonomistab. Du kommer ingå i ekonomistaben bestående av ekonomistrateg, två ekonomer samt tre administrativa handläggare.
KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i Officeprogrammen. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Har du arbetat i systemen Raindance och Treserva är det meriterande. Likaså ses erfarenhet inom Migrationsverkets arbetsområde som meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.