OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi Flyttkoordinatorer till en av Sveriges främsta aktörer för tjänstepensionslösningar. Som Flyttkoordinator kommer att stötta verksamheten i en stor förflyttning av kunder. Är du en strukturerad, administrativ och gillar att arbeta med nya tekniska lösningar? Då är du kanske den vi söker!
Konsultuppdraget startar i mitten av september och pågår i 6 månader med placering hos vår kund i centrala Stockholm. Är du intresserad? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Ansökningar granskas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag
Om tjänsten
I rollen som Flyttkoordinator är du en central kontaktperson internt men har även en viktig roll i dialog mot kunden, allt från uppstart med en ny kund till utveckling av befintliga kunder. Du koordinerar kundens hela flyttprocess och säkerställer en positiv kundupplevelse under processens gång, från det att kunden initierat en flytt till det att flytten är genomförd och klar. Ett viktigt fokus är att utveckla, förbättra och förenkla vår flyttprocess. En del i rollen är även att bistå rådgivande personal och försäkringsförmedlarna för att förenkla deras dagliga arbete. Som en del av Flyttservice kommer du att ingå i en dynamisk och positiv grupp med medarbetare som är vana att leverera utmärkt service samt noggrann och kvalitativ administration i en växelvis tempofylld miljö.
Vem är du?
Vi ser att du har:
• En digital mognad och förmåga att identifiera nya tekniska lösningar för att förenkla manuella moment
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
Det är även meriterande om du har:
• Insuresec eller motsvarande certifiering
• Erfarenhet och kunskap kring flytt av tjänste och/eller privata pensioner
• Eftergymnasial utbildning
För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som är strukturerad, prestigelös, kommunikativ, har förmåga att driva utveckling av process likväl av system samt har ett utpräglat affärssinne. Du har en god samarbetsförmåga och säkerställer ett gott samarbete med den egna rådgivarkåren, försäkringsförmedlarna och kunden. Att sätta kunden först och leverera service i toppklass är en självklarhet för dig. Du strävar efter att överträffa resultat, vilket du gör i kombination av ett starkt teamarbete, din egen initiativförmåga och med stor portion driv. För att trivas i rollen har du en positiv attityd och gillar att lösa alla tänkbara situationer och utmaningar som kan uppstå i din vardag. Du behöver dessutom ha förmåga att ta eget ansvar, vara självständig, metodisk och noggrann.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson