OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FM centrum är landstingets facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att landstingets fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har.
FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Landstinget, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för vårdbyggnad i Finspång.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en service- och kundorienterad flyttkoordinator till FM centrum. Uppdraget innebär att koordinera flyttuppdrag i interna samt externa fastigheter. Du arbetar med flyttkoordinering som är obligatoriskt och förekommer i samband med byggprojekt i egna fastigheter samt vid flytt till- och ifrån externa fastigheter.
Flyttkoordinator ska via uppdrag organisera och operativt handlägga de olika skedena i flyttprocessen genom att:
• i samverkan med fastighetsförvaltare och byggprojektledare avsätta tid i projekttidplanen för inflyttningsprocessen
• inventera vilket flyttbehov som verksamheten har
• ta fram kostnadsuppskattning för flyttuppdrag
• följa fastighetsförvaltningens styrprinciper om inventarier och utrustning i samband med tvingande flyttar
• samarbeta genom dialog med avtalsfunktionen samt serviceleverantörerna för att öka kvaliteten på tjänsterna
• hantera överblivna möbler och andra inventarier efter fastlagd process
Flyttkoordinatorn ska utöver att ansvara för flyttprocessen vara sakkunnig i samband med upphandling av flyttjänster samt ansvara för att sjukhusens möbelförråd hanteras enligt fastlagda riktlinjer. Som Flyttkoordinator är du också ansvarig processledare för ut- och inflyttningsprocessen
Utbildning och erfarenhet
Du har minst gymnasieutbildning med relevant inriktning och erfarenhet av arbete i en stor organisation med ett kundorienterat förhållningssätt. Viktigt för tjänsten är att du har god kännedom och förståelse för vårdverksamheten inom Landstinget. Körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Viktigt i rollen som flyttkoordinator är att du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du kommunicerar på ett klart och tydligt sätt samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till olika situationer.
Som person är du drivande och har förmåga att sätta igång aktiviteter och på ett strukturerat och organiserat sätt driva dina processer vidare. Viktigt är också att du är lugn och stabil kan hantera stressade situationer.
Anställning och information
Tjänsten är en visstidsanställning, med utgångspunkt från projekt under minst 2 år med tillträde enligt överenskommelse.
Din placeringsort är Linköping men projekt inom hela LiÖ förekommer
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Fastighetschef Reine Sundell, 010-103 87 14.
HR-chef Lotta Karlsson, 010-103 21 88
Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48 och för Vision, Camilla Berlin, 010-103 27 95.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 23 februari 2014. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland