OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
I verksamhetsområdet Fastigheter inom Regionservice finns alla fastighetstjänster samlade för att stödja arbetet för vården. Vi är drygt 80 medarbetare som erbjuder en samlad bred kompetens inom drift och förvaltning. Målet är att våra lokaler på bästa sätt ska möta framtidens hälso- och sjukvård i Region Kronoberg med hög kvalitet och patientsäkerhet.
Flera verksamheter på Region Kronoberg är i behov av förnyade lokaler och verksamheter är dessutom trångbodda. Det innebär att verksamheter måste flyttas om vid pågående om- och nybyggnationer och inrymmas inom befintliga lokaler. Vid omflyttningar av verksamheter krävs det mycket koordinering för effektiv flyttprocess så att vårdverksamheten påverkas så lite som möjligt. Vi söker nu en flyttkoordinator/utrustningsplanerare som samordnar och stödjer verksamheterna i de olika skedena som uppstår i om- och nybyggnationer!
ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär ett tvådelat uppdrag som flyttkoordinator och utrustningsplanerare på avdelningen Byggprojekt där fördelningen varierar beroende på behov.
I uppdraget som flyttkoordinator är du den samordnande funktionen med ett övergripande ansvar för att flytten genomförs enligt fastställd flyttplan. Du etablerar tidigt en kontakt med berörd verksamhet där du samlar in nödvändig information, inventerar vilket flyttbehov verksamheten har och går igenom upplägg och förutsättningar för flytten. Genom hela flyttprocessen har du ett nära samarbete med Planeringsavdelningen, fastighetsförvaltarna och övriga funktioner inom Regionservice. Du kommer vara delaktig i att vidareutveckla vårt arbetssätt och rutiner vid omflyttningar.
Som utrustningsplanerare arbetar du med allt från mindre lokalförändringar till stora nybyggnationer. I nära samarbete med verksamhet, lokalutvecklare och upphandlingsavdelningen ansvarar du för frågor rörande möblering och planering av lös inredning/utrustning. Du kommer arbeta med kostnadskalkyler utifrån bygghandling, samt sammanställning av underlag för inköp av den beslutade inredningen/utrustningen.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning med relevant inriktning inom logistik, inredning eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av projektledning är ett starkt önskemål. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbete i en stor organisation med ett kundorienterat förhållningssätt. Meriterande för tjänsten är även om du har god kännedom och förståelse för vårdverksamhet, eller erfarenhet inom inredning.
Rollen innebär en "spindel i nätet"-funktion, vilket gör det viktigt att du värnar om goda relationer med kunder och övriga samarbetsparter. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är tydlig i din kommunikation samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till olika oförutsedda situationer. Som person är du stresstålig, drivande, har förmågan att sätta igång aktiviteter och på ett organiserat sätt driva dina processer vidare.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738