OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Facilities Management (FM) är en nyetablerad funktion med uppdrag att ansvara för Sandvikkoncernens drift och utveckling av tjänster inom Facilities Management, dvs.verksamhets- och fastighetsstödjande tjänster såsom fastighetsunderhåll, utemiljö, lokalplanering, lokalvård, energiförsörjning, personalmåltid, postutdelning, kopiatorer, kaffemaskiner, telefonväxel, bevakning med mera. Då FM-verksamheten är i en uppbyggnadsfas kommer du tillsammans med övriga inom organisationen att arbeta med att skapa dess verksamhet samt sälja in konceptet Facilities Management till de interna kunderna.Arbetsuppgifter Ditt ansvar är att utveckla och styra fastighetsanknutna Facilities Management-tjänster såsom fastighetsunderhåll, utemiljö, energi, säkerhet, lokalvård m.m.Utvecklingen av tjänster handlar om att verka för att tillgodose kostnadseffektiv leverans, rätt servicenivåer och kvalitet till Sandviks interna kunder.Du är kravställare och förvaltar SLA'n för fastighetsnära tjänster.En viktig del av arbetet är att samordna leveransen av de olika tjänsterna och att arbeta nära såväl kunder som leverantörer.Tillsammans med vår controller och andra samarbetspartners är du även ansvarig för uppföljning av tjänsterna.Din profil Du är kund- och marknadsorienterad och har kunskap kring att arbeta med tjänsteutformning och upphandling av fastighetsanknutna tjänster.Du är affärsinriktad och driven samt har projektledarerfarenhet.Dessutom är du social och kommunikativ samt har förmåga att samarbeta med andra. Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i rostfria material, speciallegeringar, metalliska och keramiska motståndsmaterial samt processanläggningar.Produktområden är Tube, Strip, Wire, Kanthal, Process Systems och Sandvik Medtech.