FM centrum söker en kreativ och serviceinriktad inredare

Arbetsbeskrivning



Om kunden:
FM centrum är Landstinget i Östergötlands facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att landstingets fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Landstinget, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping, om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping, nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för vårdbyggnad i Finspång. 

FM centrums funktion Inredning har som uppgift att ge förutsättningar för att skapa funktionella och tilltalande lokaler för landstingets verksamheter. Det gör man genom de olika delarna Inredning, Konst, Skyltar och Flytt. Vid ny- eller ombyggnation kan verksamheterna genom inredningsplanering få hjälpa till med att arbeta fram ett kostnadsberäknat inredningsprogram, ta fram beställningsunderlag samt bevaka leveranserna. Möblerna i en vårdmiljö ska vara bekväma och funktionella, lätta att rengöra och tåla hård påfrestning – vilket gör att det är extra viktigt att välja rätt produkter.

Beskrivning:
För uthyrning till FM centrum söker vi en kreativ, strukturerad och serviceinriktad inredare med intresse för patient- och personalmiljön i vårdens lokaler. Du kommer att arbeta som projektmedlem i ny- och ombyggnadsprojekt där ny inredning skall planeras och köpas in för verksamheters räkning. Din funktionsgruppstillhörighet kommer att vara tillsammans med personer som jobbar med skyltar, konst och flyttar som alla på sitt sätt är inblandade i pågående projekt. Du kommer ha mycket kontakt med verksamheter inom vården, leverantörer och andra inom FM centrum och Landstinget i Östergötland.

I dina arbetsupgifter ingår bland annat: 


• Kostnadsberäkna inköpsbehov för inredning i aktuellt projekt 
• Kostnadsberäkna den egna tidsåtgången i aktuellt projekt 
• Tidplanera inredningsanskaffningen med hänsyn till byggprojektet, verksamhetens behov och övriga påverkande faktorer som till exempel leveranstider 
• Ta fram komplett inredningsprogram utifrån upphandlat sortiment 
• Ta fram beställningsunderlag, besikta levererad inredning och följa upp leveranser

Placeringsort är Linköping men arbete över hela länet kommer att förekomma.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller kunskaper som bedöms likvärdiga för att arbeta som inredare. Vi tror att du har erfarenhet från tidigare arbete inom hälso- och sjukvård med intresse för funktionen och miljön i vårdlokalerna. Viktigt för tjänsten är att du har god servicekänsla och gärna erfarenhet av serviceinriktade arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Meriterande är om du har erfarenhet från tidigare arbete i projektform. Det är också en fördel om du har kunskap inom områden så som tillgänglighet och ergonomi. Vi förutsätter att du har god IT-vana och vana av att hantera kalkyler i Excel. Då det kan ingå en del resor i tjänsten bör du ha B-körkort.

Som person har du god samarbetsförmåga och lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har ett kreativt sätt och intresse för inredningsfrågor. Viktigt för tjänsten är att du är lugn och stabil och tar ansvar för din uppgift, planerar, prioriterar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en vilja att jobba serviceinriktat, lätt för att skapa och vårda relationer och har intresse att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är en trygg person som vågar konfrontera åsikter och förmågan att jobba för övergripande långsiktiga lösningar. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Anställningsform:
Visstid, ungefär två år

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Sista ansökningsdag är 2014-03-12. 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad  och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 25 februari 2014

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024