FM centrum söker hyresekonom med stort intresse för fastighetsekonomi

Arbetsbeskrivning

FM centrum är landstingets facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att landstingets fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har.

FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Landstinget, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för vårdbyggnad i Finspång.


Ekonomifunktionens uppdrag är ekonomiskt planering och uppföljning, hyresadministration och administration av investeringsprojekt i fastigheter. Vi är åtta personer och vårt team kännetecknas av ett stort engagemang i förbättrings- och utvecklingsarbete. Arbetet är självständigt och vi driver på ett strukturerat sätt våra processer. Vi har ett öppet klimat och vi lär av varandra.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och serviceinriktad hyresekonom med stort intresse för fastighetsekonomi som kommer att vara en del av ekonomifunktionen inom FM centrum.

I rollen som hyresekonom ingår bland annat att du:



• Har ett ansvar för det hyresadministrativa arbetet, vilket innebär hantering från registrering av lokaler till debitering av hyra

• Ska svara för avstämningar och kontroller av inkommande hyres-, media- och andra fakturor rörande fastighetsförvaltning

• Ska beräkna och sammanställa underlag för hyressättning av fastigheterna både löpande och inför budgetarbetet.

• Ska upprätthålla och utveckla Landlords hyresmodul och Landlords fastighetsdatabas

• Ska upprätta statistik och nyckeltal mot SKL och SCB samt interna nyckeltal

• Tillsammans med medarbetare inom FM centrum driva förbättrings- och utvecklingsarbete

Som hyresekonom vill vi också att du, utifrån din kompetens, bidrar till verksamhetens utveckling genom att aktivt delta i produktionsinterna forum, värna om att så väl de ekonomiska processerna som den ekonomiska informationen är tillförlitlig, korrekt och objektiv samt säkerställa att verksamhetens redovisning håller god kvalitet och är korrekt utifrån tillämpliga anvisningar och redovisningsprinciper.

Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleutbildning inom ekonomi och erfarenhet från att arbeta med fastighetsadministration och hyresberäkningar. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Har du erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso och tidigare arbete med och intresse för statistik är det meriterande. 

Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta med andra människor och kommunicerar med dem på ett tydligt sätt. Du har ett logiskt tänkande och en förmåga att analysera och tolka material. Du tar ansvar för dina uppgifter, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Viktigt i rollen är att du är serviceinriktad och lyhörd och har intresse och vilja att stödja andra.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst från den 1 november 2014 eller med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Ekonomichef Fredrik Danielsson, 010-103 84 39.
HR-chef Lotta Karlsson, 010-103 21 88.

Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48 och för Vision, Camilla Berlin, 010-103 86 19.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 9 september. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Landstinget i Östergötland

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Östergötland -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 augusti 2014

Besöksadress

Österbymo
None

Liknande jobb


5 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024