OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med Facility Management? Vi söker en FM Partner som ska ansvara för några av våra kontor i Dalarna och Gävleborgs län. Läs mer om rollen och ansök nedan.
Varför jobba hos oss?
På Sweco driver vi en konsultaffär - våra specialiserade konsulter jobbar med att hjälpa våra kunder att planera och utforma framtidens hållbara samhällen och städer. I rollen som FM Partner får du arbeta såväl med service som lokalfrågor och du är aktivt med och bidrar till att forma Swecos hållbara kontor. Sweco är ett börsnoterat, stabilt, stort bolag där vi värnar om våra medarbetare och vår balans i livet.
Din framtida roll
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Kontorsdrift (Soft FM) – Agera huvudsaklig kontaktperson gentemot FM-leverantörer och genom leverantörer styra och följa upp kontorets service, bygga relation och ha nära dialog med medarbetare och chefer, hålla i arbetsmöten/informationsmöten.
• Kontorsförvaltning och projekt (Hard FM) – Samordna behov och utveckla kontor, arbeta med långsiktig plan för förvaltning och underhåll av kontor, implementera nya arbetssätt enligt fastställd arbetsplatsvision och kontorspolicy.
• Arbetsmiljö, säkerhet och brand - Exempelvis samordningsansvar för brandskydd och representant vid skyddsrond och revision.
• Ekonomi och inköp – Såsom fakturahantering, uppföljning av ekonomi samt delaktighet i budgetering, framtagande av beslutsunderlag för investeringar/inköp.
I rollen som FM-partner förväntas du finnas på plats på de kontor som du ansvarar för delar av tiden. Det innebär att resor inom tjänsten förekommer.
Ledarskapet
På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet på Sweco är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan utmaning och stöd. Genom att lära oss av misstag och vara öppna för förändring kan vi tillsammans framtidssäkra vår verksamhet och göra verklig skillnad för vårt samhälle. Vi strävar efter att finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet. Vill du vara med på vår resa?
Den vi söker – är det du?
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Beställarkompetens - erfarenhet och vana av att arbeta med en stark FM leverantör
• Erfarenhet av kontorsförvaltning
• Erfarenhet av koordinering/drift av kontorstjänster i förvaltning och service
• Samordnat eller arbetat med arbetsmiljö, brandskydd och säkerhet
• God vana av Officepaketet samt erfarenhet av administrativa system
• Behärskar svenska språket obehindrat i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete i organisation som levererat FM Tjänster/haft anställning hos FM leverantör
• KY/YH-utbildning inom Facility Management
• Arbete i större organisationer, gärna decentraliserade
• Deltagande i projekt för aktivitetsbaserat kontor/ABW
• Jobbat med förändringsledning
• Arbetat med Vestedavtal/Vested upplägg
• Ansvarat för att driva projekt eller delprojekt
Dina personliga egenskaper
För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du en serviceorienterad person. Du behöver känna dig bekväm i att kommunicera med andra samt ta kontakt, bygga relationer och samarbeta med olika typer av personer både internt och externt. Du behöver kunna arbeta självständigt, målmedvetet, ihärdigt och strukturerat samt planera och prioritera arbetsuppgifter och ansvar. Du kommer ansvara för ett antal egna kontor men ingår också i ett team med kollegor på andra orter som har liknande ansvar. Tillsammans hjälps vi åt, använder varandra som stöd och delar erfarenheter för att kunna vidareutveckla Swecos kontorsmiljöer ytterligare.
Den här rollen passar dig som tycker om att ha en föränderlig vardag där tempot är varierat. Vi tror att du uppskattar att driva initiativ och har förmågan att engagera och få med dig andra. Ett genuint intresse för andra människor och en förmåga att både lyssna och kunna uttrycka en avvikande åsikt vet vi behövs hos oss. På Sweco värdesätter vi ett gott affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor bygger på samarbete och goda relationer.
Ansökan
Annonsen kommer att ligga ute till och med den 30 november 2023. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. I denna process kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och referenstagning.
På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontakta oss
Har du frågor kring rollen eller Sweco? Välkommen att kontakta gruppchef Helena Jacobi på helena.jacobi@sweco.se.
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 21 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 24 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.swecogroup.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Pallblad, Administratör, Region Stockholm
08-692 55 09
Johan Haglund, Gruppchef, Byggnadsfysik
08–692 59 25
Sofia Boström, Gruppchef
011-4953804
Sofia Boström, Gruppchef
011-495 38 04
Thomas Bäckström, Gruppchef
46 31 627733
Tomas Limmert, Gruppchef
46 31 627706
Gustav Holmquist, Konsult kraftsystemanalys
031 63 28 84
Erik Berntsen, Gruppchef
021 495 41 78
Robert Sackemyr, Gruppchef
036-15 18 69
David Nyström, Gruppchef
036-15 18 42