OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer? Lockas du dessutom av att få vara med och påverka och utmanas av att hitta bästa möjliga väg framåt? Då ska du söka rollen som FM-specialist till Coor!
I ett nära partnerskap med en av våra stora kunder inom telekomsektorn levererar Coor olika FM-tjänster där fokus ligger på innovation och användarupplevelse. Det ställs höga krav på oss gällande både kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos både kundens medarbetare samt besökare. Coor ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta den till nästa nivå där du kommer ha en stor påverkan. Kulturen på Coor är prestigelös, varm och utvecklingsinriktad där du som medarbetare har ett stort eget ansvar.
Vill du vara med och ta detta samarbete till nästa nivå med oss?
Om rollen
Rollen som FM-specialist innebär att du är ”single point of contact” för vår kund i frågor som bland annat innefattar hyresavtal, förhandlingar och lokalanpassningar. Du kommer att vara ”kundens förlängda arm” där din roll är att på ett kostnadseffektivt och ett ändamålsenligt vis utveckla och förbättra lokalerna för verksamhetens samtliga kontor. Rollen innebär många kontaktytor och nära samarbeten såväl internt som externt där du kommer att inneha en central roll för att skapa en framdrift och en framgång för vår kund.
Exempel på ansvarsområden;
• Tydligt vara kundens representant gentemot interna och externa stakeholders i operativa fastighetsfrågor när det gäller hållbarhet, energi, IT, workplace och säkerhet.
• Bidra till en kostnadseffektivitet genom att bland annat se över behov per avdelning/region och utvärdera om det finns behov av att justera befintliga ytor.
• Arbeta tillsammans med kund och ta fram förslag till nya potentiella lösningar samt ta fram presentationsmaterial för beslutsfattare till vår kund.
• Vara kundens kontaktyta i lokalfrågor och gränsdragning gentemot fastighetsägare och andra leverantörer samt löpande hyresavtal förhandlingar och dess uppföljning
• Ekonomisk uppföljning och budgetering
• Skapa goda relationer och samarbeten både internt och externt med partnerskap i fokus
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Du rapporterar till sitechef Anna Boström samt ingår i kontraktets ledningsgrupp med placering hos vår kund i Solna.
Vår kandidat
Vi söker dig som har relevant akademisk bakgrund med flerårig erfarenhet av ett liknande arbete där du bland annat har samordnat ett stort antal hyresavtal och genomfört lokalanpassningar inom en större organisation. För att ta sig an rollen som ”singel point of contact” i fastighetsrelaterade projekt i samråd med kund behöver du ha tidigare erfarenhet av att ha arbetat som projektledare. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift samt är en van systemanvändare med goda kunskaper i Powerpoint och Excel.
Din personlighet
Som person är du en modig, ödmjuk och drivande person med en god kommunikativ förmåga med strategisk höjd. Din fallenhet och intresse för att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten är A och O för att etablera ett starkt partnerskap. Du har en positiv inställning med ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll med högt tempo där du har flera uppgifter i gång samtidigt med många varierande kontaktytor. Dessutom tar du ett stort ansvar både för ditt arbete och teamets gemensamma uppdrag. Vidare har du en god analytisk förmåga med ett metodiskt och strukturerat arbetssätt.
Vi erbjuder
Du erbjuds att bli en del i ett team med ambitiösa, härliga och utvecklingsinriktade kollegor och kund som alla jobbar för att skapa en prestigelös samarbetskultur med högt i tak och starkt partnerskap. Dessutom får du stor frihet utifrån dina förmågor att skapa framdrift och utveckla arbetssätt. På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet till att utvecklas vidare. Då vi är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom kontraktet såväl som inom andra delar av verksamheten.
Kontaktuppgifter och övrig information
Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/
För frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Boström via Anna.Bostrom@coor.com.
Vi tar endast emot ansökningar som kommer in via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181
0730-684058
Coor Service Management
Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354