OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Vi söker en folkbokföringshandläggare till Folkbokföringssektion 2 i Eskilstuna. Folkbokföringen är den grundläggande registreringen av befolkningen i Sverige. Där registreras vilka som bor i landet och var, vilket har betydelse för många rättigheter och skyldigheter.
På folkbokföringssektionen i Eskilstuna är vi 14 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du gör komplexa utredningar samt analyserar och tar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis civilståndsärenden där det bland annat krävs bedömning av olika utländska handlingar. Du kommer även möta människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning 120p /180 hp med en för tjänsten relevant inriktning
• är resultat och målinriktad
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
• har erfarenhet av och förmågan att fatta tydliga och genomtänkta beslut
• har aktuell erfarenhet av arbete inom folkbokföringsområdet
• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har ett gott bemötande och en utpräglad servicekänsla
• har en väl utvecklad kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har en god analytisk förmåga
Det är meriterande om du
har goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift. Det är också meriterande om du har erfarenhet av handläggning av ärenden med utländska handlingar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är ett vikariat med start så snart som möjligt t.o.m den 31 dec 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?