OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya jobb innebär att du arbetar med löpande ärendehantering. Du registrerar, genomför enklare utredningar och beslutar i olika ärenden. Arbetet innebär samarbete med andra myndigheter samt många kontakter med allmänheten per telefon eller skriftligen.
Rätt folkbokföring är en förutsättning för att samhället ska fungera vad gäller bland annat skatt, samhällsplanering, bidragssystem, rösträtt och postgång. Vid sektionen i Falun är vi 17 medarbetare som arbetar med handläggning av flyttärenden.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap alternativt har aktuell erfarenhet av arbete som handläggare inom folkbokföringsområdet
•
har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
•
är självständig och ansvarstagande
•
har servicekänsla och inger förtroende
•
är flexibel
• har god datorvana
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet från myndighetsutövning Det är även meriterande om du behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska samt har erfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi söker två handläggare på heltid från mitten av maj till mitten av oktober 2017. Vidare söker vi en handläggare med start så snart som möjligt till och med december 2017,
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?