OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du gör utredningar samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis bosättningskontroll och invandring. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov, främst via telefon och skriftväxling.
Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
På folkbokföringssektionerna i Göteborg är vi cirka 80-90 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik, alternativt flera års relevant erfarenhet av arbete med utredningsarbete/handläggning inom myndigheter eller liknande.
• minst två års arbetslivserfarenhet under de senaste fem åren av utredningsarbete/handläggning inom myndigheter eller liknande
• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete
Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete från statlig eller kommunal verksamhet eller liknande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.