OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du i huvudsak arbetar med utredningar och beslutar i olika utländska relations- och civilståndsärenden. Arbetet innebär också att utföra enklare utredningar samt löpande ärendehantering. Du samarbetar med andra myndigheter och har många kontakter med medborgare, såväl skriftligen som per telefon.
Vi är cirka 40 personer som arbetar med folkbokföring på kontoret i Norrköping, uppdelat på två sektioner. Den ena sektionen arbetar med utländska handlingar och det är där vi behöver förstärkning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig
• som har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik alternativt några års erfarenhet av handläggning inom Skatteverket
• med aktuell arbetslivserfarenhet av utredningsarbete
• med aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon
• som har god analytisk förmåga samt förmåga att göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• med förmåga att planera och organisera ditt arbete
• som är öppen för förändringar och nya förutsättningar
• som har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt
• som har empatisk förmåga, är lyhörd och visar intresse och engagemang
• med förmåga att stödja och samarbeta
• som har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har fått ovan nämnda arbetslivserfarenhet genom anställning inom offentlig verksamhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?