Folkbokföringshandläggare, Skatteupplysningen, Nyköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

 

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare på Skatteupplysningen innebär att du är Skatteverkets ansikte utåt. Vi hjälper medborgarna att göra rätt från början genom att besvara frågor via telefon och e-post. Cirka 5 miljoner besvarade samtal per år vittnar om att vi är efterfrågande och har en viktig funktion att fylla. För att trivas hos oss måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande, även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmågan att lyssna av och förstå behov hos de som kontaktar oss.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. Under sommaren kommer skatteupplysningen ha något kortare öppettider under några veckor.

På Skatteupplysningen i Nyköping arbetar ca 35 personer fördelat på två sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
• har ett bra bemötande
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har god datorvana
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är noggrann och ansvarstagande.

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete på Skatteverket. Det är även meriterande om du har aktuell eller relevant arbetslivserfarenhet/praktik från telefonkundtjänst.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2017-05-29 t.o.m. 2017-08-18.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 18 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 februari 2017

Liknande jobb


15 september 2023

21 augusti 2023

15 augusti 2023