OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya jobb
innebär att du på begäran från olika myndigheter utreder tilldelning av samordningsnummer. Du granskar handlingar och säkerställer ett för Skatteverket korrekt hanterande av ärendena. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov, d.v.s. att du även kan komma att granska olika utländska handlingar samt handlägga ärenden gällande namn och relationer, om verksamheten så kräver.
På folkbokföringssektion 1 och 2 i Sollefteå arbetar cirka 40 personer.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område, såsom exempelvis juridik eller samhällsvetenskap
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både i engelska och svenska
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom arbetsområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsten är tillsvidare och vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?