OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Vi hjälper medborgarna att göra rätt från början genom att besvara deras frågor via telefon och e-post. Ca 5 miljoner besvarade samtal per år vittnar om att vi är efterfrågade och har en viktig funktion att fylla. Ditt nya jobb Du kommer att ge information till allmänheten genom att besvara frågor via telefon och e-post inom folkbokföringsområdet. För att trivas hos oss måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande, även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behov hos de som kontaktar oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. [ Vi söker dig som: - har treårigt teoretiskt gymnasium eller har erfarenhet från arbete inom Skatteverket - har erfarenhet av att uttrycka dig väl i tal och skrift och har förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståligt sätt - har ett stort engagemang och ett kundorienterat förhållningssätt - har god samarbetsförmåga - är van att strukturera ditt arbete och se lösningar på problem - har förmåga att skapa kontakter och har en vilja att dela med dig av dina kunskaper - har god självkännedom, personlig mognad och empatisk förmåga. [ Vi förutsätter att du har goda datakunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kundcenter med många telefonkontakter. Det är också meriterande om du behärskar ytterligare språk än svenska och engelska. [ [ [ Sista ansökningsdatum: 2010-12-07