Folkbokföringshandläggare, Växjö

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du kommer att arbeta med olika typer av flyttningsärenden. Det är verksamhetens behov som styr arbetet mellan olika ärendetyper. Att lätt kunna växla mellan arbetsuppgifter är därför nödvändigt. Du kommer att utreda och fatta beslut om var människor ska vara folkbokförda. I ditt arbete kommer du att ha många kontakter med människor och andra myndigheter, såväl skriftligen som per telefon.

Folkbokföringen ingår i samverkanskontor Helsingborg och bedriver verksamhet på tre orter – Helsingborg, Malmö och Växjö. Vi ansvarar för folkbokföringsverksamheten i södra regionen och för handläggningen av regionens ärenden för personer med skyddade personuppgifter.

På hela folkbokföringskontoret är vi ca 100 medarbetare.

Vi söker nu medarbetare till Växjö. På folkbokföringssektionen i Växjö är vi idag 16 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp, gärna inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik alternativt treårig gymnasieutbildning med minst tre års aktuell erfarenhet av utredande arbete
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är självgående och beslutsmässig
• är flexibel och förändringsbenägen
• har god förmåga att samarbeta
• är lösningsorienterad
• tycker om att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål

Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av arbete med folkbokföring eller har aktuell erfarenhet av utredande arbete. Det är även meriterande om du har annan relevant erfarenhet för tjänsten.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 oktober 2016

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024