OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en folkhälsosamordnare som även fungerar som äldrelots. Målet med arbetet är att skapa en förändring för de medborgare som vi möter, främja samarbete, arbeta med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både inom organisationen och med våra samverkanspartners.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor.
Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som folkhälsosamordnare utgår från de nationella folkhälsopolitiska målen och de regionala och lokala strategier som finns inom området. Du inhämtar och sprider kunskap om folkhälsa. Du samverkar genom att exempelvis initiera, leda eller medverka i relevanta nätverk samt initiera eller stötta insatser som bidrar till jämlik hälsa i hela Borgholms kommun. Du kommer också skapa ett väl fungerande folkhälsoråd med de olika intressenterna och sitter med i kommunens brottsförebyggande råd och pensionärsrådet.
I din roll som äldrelots ansvarar du för att informera om kommunens tjänsteutbud och regler för målgruppen äldre. Du initierar och medverkar i insatser tillsammans med verksamheten, föreningslivet och andra organisationer för att skapa meningsfullhet, höjd livskvalitet och social gemenskap för våra äldre.
Vi vill med tjänsten prioritera ett hälsofrämjande och förebyggande arbete i hela livet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en folkhälsovetenskaplig utbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för uppdraget. Du ska ha examen från din utbildning. Du ska ha förmåga att kunna se behov, analysera och driva förändringsarbete i alla kommunens verksamhetsområden. Vi lägger stor vikt vid att du kan driva frågor, du behöver kunna arbeta både i team och självständigt, har ett gott bemötande, är flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Du ska vara professionell i din yrkesroll och ha en god förmåga att uttrycka dig i både skrift och tal och en god förmåga att planera dina arbetsuppgifter och ta arbetsledning.
Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande i urvalet.
ÖVRIGT
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 900 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.