OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens:
Folksam är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag. Vår ekonomiska styrka gör det möjligt att jobba långsiktigt och engagera oss i det våra kunder bryr sig om. Vi vässar Folksam för framtiden och bygger just nu upp en större verksamhet på vårt skadecenter i Visby.
Du kommer att ingå i en grupp på 15 personer som stödjer ett flertal skadeprocesser inom Folksam. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar inom Folksam och våra dotterbolag KPA Pension och Förenade Liv.
Vad du kan förvänta dig
Skadereglerarens roll är central i Folksams verksamhet och du ansvarar för att kunden får sin skada reglerad på ett enkelt och engagerat sätt. Det gör du med en hög tillgänglighet och ett bra kundbemötande. I arbetet som skadereglerare ansvarar du för att kunden får ett snabbt och korrekt besked i sitt skadeärende. Det innebär att du:
• Ger stöttning till olika skadeprocesser beroende på organisationens behov
• tar emot inkommande samtal och registrerar alla inkommande skador, samt dokumenterar ärendet
• tar beslut och ger besked i skadeärendet, om exempelvis ersättning eller fortsatt reglering.
Genom hela processen är det viktigt att säkerställa ett gott kundmöte, då vårt främsta mål är nöjda kunder. En annan viktig uppgift är att bidra till att uppnå Folksams säljmål genom att ta vara på försäljningspotentialen i kundmötet.
Vad vi förväntar oss
Vi söker dig som har genomgångna gymnasiestudier. Det är en fördel om du har eftergymnasial utbildning med försäkringsinriktning eller juridik. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap med stora mängder inringande samtal, där fokus ligger på service och problemlösning. Du är van att arbeta i olika datasystem. Det är meriterande om du har arbetat inom flera olika skadeprocesser inom försäkringsbranschen.
Då det oftast är ett högt tempo är det viktigt att du är lugn i stressade situationer och fokuserar på rätt saker, samt att du har förmågan att lägga ner tid och engagemang på arbetet. För att lyckas i rollen behöver du ha intresse och förmåga att hjälpa kunden med att leverera lösningar på ett tillmötesgående sätt.
Flertalet av inkommande skador kan och ska avslutas under första samtalet, vilket innebär att du behöver fatta snabba beslut och kommunicera på ett tydligt sätt till kunden. Vidare har du lätt att samarbeta med andra. Flexibilitet är viktigt då gruppen arbetar med flera olika skadeprocesser.
Mer information och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du gruppchef Birgit Liljegren, 0708-31 51 99.
Fackliga representanter är för FTF Jonas Lindblad, 0498-288009, Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson, 08-77 268 36 och för HKF Börje Enander, 0708-31 69 82.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 8 december 2013. Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem här på www.folksam.se.
Du blir en del av kundägda Folksam som är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Det jobbar vi för genom att erbjuda försäkringar och pensionssparande till idag fyra miljoner kunder. Vår ekonomiska styrka gör att vi kan jobba långsiktigt och engagera oss i det våra kunder bryr sig om, exempelvis ansvarsfullt ägande och en renare miljö.
Med bland annat KPA Pension och Förenade Liv som dotterbolag, har vi en bredd av tjänster inom verksamheten och kan erbjuda dig som är engagerad och ansvarsfull goda förutsättningar för utveckling och många möjliga karriärvägar.