OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är flexibilitet och omväxling dina mellannamn? Transfer Administrator sökes till MFEX MFEX är en elektronisk marknadsplats och en oberoende aktieandelsfondshandlare.De tillhandahåller finansiella institut och banker med online plattform och lösningar inom fond, kontosystem, fondportfölj och fondinformation-databas.Denna handelsplattform och kundunika lösningar utvecklas inhouse och möjliggör för handel med 260 fondbolag och ca 7000 fonder.MFEX är ett internationellt präglat företag med kunder i flertalet europeiska länder.MFEX sitter i fina lokaler på Östermalm i Stockholm samt har kontor i exempelvis Paris.Bolaget blev utnämnt till ett av Sveriges Gasellföretag 2007. Arbetsbeskrivning: Tjänsten Transfer Administrator tillhör MFEX backoffice-avdelning, bestående av ca 10 personer, som alla har olika uppgifter men som har mycket att göra med varandra i det dagliga arbetet.Du kommer både att arbeta individuellt med dina uppgifter samt tillsammans med övriga teamet.Som Transfer Administrator rapporterar du till avdelningschefen för backoffice-enheten.Dagliga arbetsuppgifter: -Du genomför överföringar via fax, e-mail och webb från distributörer på daglig basis till fondbolag i Sverige och utomlands, inom givna deadlines.-Du kommunicerar med distributörer/fondbolag för att få fram fullständig information gällande överföringar -Du reder ut avvikelser i befintliga transfers/överföringar genom att hämta information från företagets interna system och berörda externa parter -Du besvarar frågor per telefon och e-mail från både kunder och fondbolag Arbetet som Transfer Administrator är mycket strukturerat och innehåller en stor portion av problemlösning mot deadlines. Arbetets omfattning: Arbetet är på heltid under kontorstider.Detta är en rekrytering vilket betyder att Du får en anställning hos MFEX.Viss övertid kan förekomma.Tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Du ser tjänsten som Transfer Administrator som en mycket spännande utmaning där du kan växa och förkovra dig inom området på lång sikt.MFEX ser fram emot att få satsa på dig som bekänner färg, visar din glöd för arbetet och som vill bidra. Kompetenskrav: Antingen har Du minst ett års erfarenhet av arbete på backoffice inom bank, fondbolag eller liknande och har därmed kommit i kontakt med alla ovanstående arbetsuppgifter i någon form inom dessa branscher.Alternativt har du arbetat med kundtjänst, kundsupport eller haft en alternativ administrativ roll på ett större bolag. Du har mycket god datavana, framför allt av Office-paketet.Du talar och skriver engelska flytande, då du kommer att kommunicera dagligen på engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper: MFEX välkomnar mångfald, ser olikheter som positiva inslag i organisationen och uppmuntrar gärna till diskussion i ämnet.MFEX tror starkt på att olikheter berikar företaget som helhet och varje medarbetare individuellt. Som person ser du varje kundkontakt som en ny spännande utmaning och älskar att snabbt lära dig mer och att lösa problem.Ord som genomsyrar din personlighet är PRESTIGELÖSHET, genuin flexibilitet, nyfikenhet och ett härligt glatt humör.Du är praktiskt lagd, en utpräglad "doer" som ifrågasätter på ett konstruktivt sätt och är rak och ärlig i din kommunikation.Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.