Fondadministratör till fondbolag i City

Fondadministratör till fondbolag i City

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett av Sveriges äldsta fondbolag med kontor i centrala Stockholm. Kunden ingår i en koncern som bla erbjuder Private Banking, diskretionär förvaltning samt aktiehandel.

Uppdraget är inledningsvis 6 mån och för rätt person finns möjlighet till överrekrytering till vår kund.

Om rollen
Som fondadministratör kommer du, tillsammans med dina kollegor i teamet, ansvara för all administration som utförs inom funktionen Fondadministration. Rollen är varierande och du får möjlighet att arbeta brett med arbetsuppgifter som bla innefattar:


- Värdepappers- och Fondtransaktioner

- NAV-sättning

- Likvid- och depåavstämning

- Corporate actions och daglig riskkontroll av fonder

- Bokföring av fonderna på månatlig, halvårsvis och årsvis basis samt relaterade administrativa processer

- Upprätta hel- och halvårsrapporter för alla fonder inklusive årsberättelser och halvårsredogörelser, samt framtagande av revisionsunderlag och relevanta nyckeltal

- Hantering av kundtjänstärenden (telefon, e-post), kundkännedomshantering/AML

- Kontakt med depåinstitut, motparter och andra externa och interna intressenter

- Myndighetsrapportering

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom värdepappersadministration och har du tidigare erfarenhet av arbete inom fondadministration och systemet ISEC Secura är det meriterade.

Som person är du serviceinriktad och tar stort ansvar för ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta i ett litet team där alla hjälps åt. Vidare tror vi att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är självklart nyfiken och intresserad av vår verksamhet och vill växa med vår kund på sikt.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-05-22.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 22 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024