Fondadministratör till stort försäkringsbolag 📃

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker dig som är försäkringsintresserad och vill arbeta med fondadministration. Hos vårt stora försäkringsbolag har du möjligheten att utvecklas inom fondadministration som innebär att du kommer att jobba med ansvarsområden som fondredovisning, investeringshantering, kontroll av innehav och bokslut. Du kommer att ha en viktig roll på försäkringsbolaget där du kommer att ansvara för den dagliga fondadministrationen och samarbeta med andra avdelningar för att enskilda innehav ska följas upp. Du kommer även arbeta övergripande med processförbättringar vilket kommer ge dig värdefulla kunskaper och en personlig utveckling. Teamet på fondadministrationen för försäkringsbolaget är ett drivet, kompetent och härligt team på 5 personer som nu ser fram emot att välkomna sin nya kollega!

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos kund. Det finns goda chanser till förlängning eller överrekrytering till kunden därefter.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som fondadministratör kommer du att ansvara för att alla fonder, derivat, obligationer m.m. bokförs och uppdateras ständigt för att följa lagstiftningen. Du kommer också att ansvara för att sammanställa årliga bokslutsrapporter, följa upp kortsiktiga placeringar, analysera fondens utveckling samt analysera marknadsdata och fonder. Arbetet innefattar många deadlines såväl dagliga som vecko- och månadsvis. Mer information om arbetsuppgifterna kommer du att få längre fram i processen.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete där du får vara med och utveckla vår fondadministrationsavdelning. Om du är den rätta personen för jobbet kan du förvänta dig:

- Ett spännande jobb som ger dig möjlighet att lära dig och utvecklas inom fondadministration
- En trevlig arbetsmiljö med kompetenta kollegor
- Möjlighet att ta eget ansvar och utföra uppgifterna på egen hand
- Personlig utveckling och möjlighet till karriärutveckling


Vi söker dig som har

- En akademisk examen inom ekonomi

- Arbetat administrativt tidigare, gärna inom fonder

- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Intresse och kunskap inom fondmarknaden
- Goda kunskaper inom Office-paketet


Det är meriterande med

- Goda kunskaper i TCM-system

- Swedsec-licens

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har ett starkt självledarskap, har god samarbetsförmåga, och är duktig i olika system. Som person är du även noggrann i ditt arbete, van vid att leverera enligt deadlines och är serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Konsultuppdrag

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 28 september 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024