OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en Fondadministratör till Swedbanks nya lokaler i Sundbyberg. Är du en noggrann person som trivs med administrativa arbetsuppgifter? Samt har erfarenhet inom trading och/eller fondhandel? Då kan denna roll vara något för dig!
Swedbank är ett värderingstyrt bolag som lever sina värderingar; Öppen, enkel och omtänksam. Arbetskulturen är inkluderade och välkomnande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Rollen kommer vara placerad i Sundbyberg på Järnvägsgatan 18. Uppdraget startar omgående och pågår initialt till slutet av december 2022 med god chans till förlängning(?). Tjänsten är på heltid, 38,5h/ veckan. Arbetstiderna ligger schemalagda mellan 08:00 – 17:00. Du behöver kunna jobba under hela sommaren 2022.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär löpande hantering av orderflödet för externa fonder samt fondflyttar till och från Swedbank. I arbetet har man kontakt med både interna och externa intressenter. Förutom den dagliga verksamheten är gruppen även involverad i olika projekt och aktiviteter.
Teamet sitter på plats då man jobbar i bankkänsliga system som inte får användas utanför banken så det finns bra möjlighet för en konsult att komma in och få en bra upplärning på plats. Det är ett administrativt jobb med manuella inslag som är väldigt tidskritiska och noggrannhet är ett måste.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:
Akademisk examen
Erfarenheter inom trading eller fondhandel
Goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel
Goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet om betalningar och standardsystem såsom TCM/XFM
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2022-04-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044