Fondadministratör/Backoffice

Fondadministratör/Backoffice

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en fondadministratör/ backoffiemedarbetare till vår kund som är en stor Industrikoncern. Företaget har kontor centralt i Stockholm. Du kommer att sitta tillsammans med andra kollegor som tillhör controller-teamet där även du ingår.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kund. Start omgående.

Arbetsuppgifter

Som fondadministratör hos vår kund kommer du ha helhetsansvar för en fondportfölj där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;

- Kontraktshantering
- Bokföring, månads- och årsrapportering
- Förberedning av årsbokslut tillsammans med revisorerna
- Ansvara för cashhantering
- Ansvarig för budgetering och forecasting


Du kommer även stötta dina kollegor med administration och kontraktshantering kring andra fondportföljer.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har ett intresse för utveckling och förvaltning av fonder. Du bör ha relevant utbildning inom redovisning eller finans. Som person är du kommunikativ och trygg i engelska då dina dagliga kontaktytor kräver detta. Vidare ser vi gärna att du är självgående, driven och strukturerad.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-03-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 26 juli 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024