OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en avslutad akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap samt erfarenhet av arbete med fonder? Är du en noggrann, strukturerad och ansvarsfull person? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en handläggare för vår kunds räkning, en myndighet som har ansvaret för att administrera samt informera om pension i Sverige. Verksamheten har ungefär 1 400 anställda och kontor runt om i Sverige. Du arbetar på plats på huvudkontoret, men hemarbete kan komma att bli aktuellt. Arbetsplatsen är belägen på Södermalm, i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som fondhandläggare kommer du att handlägga ärenden men även agera ärendekoordinator, dvs internt koordinera fördelningen av inkomna ärenden till enhetens utredare under översyn av enhetschefen. Det innebär att inventera vilka ärenden som kommit in, fördela ut dessa nya ärenden till enhetens utredare, men också kontrollera att ärenden blir gjorda, hantera begäran om utlämning, m.m. En del av arbetet kommer att innebära att du läser och förstår stora mängder text på både svenska och engelska. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med enhetens övriga medarbetare men också vara självgående.
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som handläggare tror vi att du har minst ett års erfarenhet av administrativt eller utredande arbete inom näringslivsområdet alternativt inom offentlig förvaltning. Du är en person som är mycket noggrann och har en bra samarbetsförmåga. Du planerar ditt arbete väl och vet därmed hur du ska prioritera vid behov. Du har lätt för att ta initiativ och vill vara med och bidra till en god stämning på kontoret.
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning, exempelvis inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande roll
Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i tal, skrift och läsförståelse
Goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, Power Point)
Meriterande:
Kunskap om värdepappersfonder
Tidigare tolkning av juridisk text
Erfarenhet av handläggning av ärenden i offentlig förvaltning
Erfarenhet av handläggning där materialet har varit komplext
Erfarenhet av att hantera begäran om utlämning av allmän handling
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-06-01 med chans till förlängning. Tillträde snarast/efter överenskommelse. Uppdraget är säkerhetsklassat, så det kommer ske en säkerhetsprövning samt registerkontroll före anställning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32995 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.