Arbetsbeskrivning
Ett jobb nära livet och döden
Som kundrådgivare skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att:
• Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer
• Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar
• Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, kyrkor och myndigheter
• Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier
• Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning.
Till vårt kundområde Stockholm Nordost, söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor i Täby eller Sollentuna, enligt överenskommelse. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, Fonus tillämpar 6 månaders provanställning.
Vad du har med dig
• Erfarenhet av service och/eller försäljning
• Erfarenhet av arbete med kunden i fokus
• God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet
• Har körkort och tillgång till egen bil
• Beredskap ingår i tjänsten och vi förväntar oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid ca var 4:e vecka
• Det är meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projektform
Vem vi letar efter
Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ, tydlig och ha ett öga för detaljer.
Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut och arbeta självständigt är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling.
Det här erbjuder vi
Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är:
• Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension
• Personalrabatter
• 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år
• Subventionerad lunch med Rikskortet
Så här ansöker du
Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta kundområdeschef Hessam Ghaderi hessam.ghaderi@fonus.se
eller distriktchef Jessica Grip på jessica.grip@fonus.se
Eva-Britt Gustavsson, Facklig företrädare Handels på evabritt.gustavsson@fonus.se
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-11-29.
Vi ser fram emot din ansökan!