OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Nu söker vi dig som vill vara med och växa i en tillåtande kultur där alla medarbetare är med och ansvarar för sin egen och företagets utveckling. Hos oss får du arbeta med meningsfulla arbetsuppgifter inom ett företag med stark värdegrund och engagerade kollegor. Som medarbetare på Fonus sätter vi en stor ära i att guida människor genom livets stora beslut. Vår stolthet ligger i att arrangera värdiga avslut oavsett önskemål eller trosuppfattning.
Till vår transportavdelning för Malmö/Lund söker vi en lyhörd och engagerad ceremonivärd och administratör med placering på kontoret i centrala Malmö.
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på heltid med start efter överenskommelse.
Din del i helheten
Som ceremonivärd och administratör på Transportavdelningen sköter du avdelningens fakturering internt och externt. Du kommer även att vara representant vid förrättningar i både kyrkor och kapell och ha kontakt med kunder inför ceremonier. I tjänsten ingår också att hantera olika förekommande arbetsuppgifter vid och inför begravningar så som kistläggning och personligt avsked för anhöriga.
Vi erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter i rollen och det är något vi gärna ser att du motiveras av. Tunga lyft, transporter och hämtningar av avlidna i hem och på boende kan förekomma, varför god fysik är viktigt och körkort är ett krav.
Vad erbjuder vi dig
Du får möjlighet att utvecklas i en modern och värderingsstyrd koncern som består av varumärken så som Fonus, Momento, Familjens Jurist och Fondkistan. Vi erbjuder ett omväxlande arbete på en trivsam arbetsplats med stark gemenskap. Vi tror på att mångfald skapar nya möjligheter och bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi erbjuder förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal inkluderat pensioner och försäkringar, samt löpande kompetensutveckling för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll.
Vad rollen kräver
För rollen krävs det att du är utåtriktad och har en utpräglad känsla för god service. Dessutom är du en initiativtagande ambassadör för de värden Fonus står för. Du har förmågan att se kundens behov i sin helhet.
Som vår nya kollega behöver du vara en duktig administratör med god vana av att arbeta med Officepaketet och gärna ha erfarenhet av olika affärssystem. Om du har arbetat med fakturering är det starkt meriterande. Du är en teamspelare som hjälper till där det behövs och trivs lika självklart med att arbeta självständigt som med dina kollegor.
B-körkort krävs och tillgång till egen bil i tjänsten är av fördel.
För ytterligare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Peter Johansson, Transportchef: peter.johansson@fonus.se
Välkommen med din ansökan senast den 24 maj. Intervjuer kommer påbörjas under vecka 22 och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök redan idag!