OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar
ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen supportar koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska
verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett
modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats under stark tillväxt med
placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 30 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter
arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är mån-fre kl 8-17.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2022-04-30 men kan komma att förlängas.
Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning för koncernens kunder samt sköta det administrativa
arbete som är nödvändigt för att övriga medarbetare i verksamheten ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl. Viss merförsäljning ingår.
Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå. Arbetet sker
med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt.
Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser
positivt på förändringar.
Kvalifikationer
Minst 1 års erfarenhet från kundservice och försäljning. Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana.
Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.
Intresserad?
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från
friskvårdsbidrag, kollektivavtal till ett gediget kompetensprogram för att kunna utvecklas i din yrkesroll.
Skicka i din ansökan med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är per 2021-10-29.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:
Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14
Anders Rosenkvist, facklig företrädare Handels, Tfn: 0150-559 35