Fonuskoncernens Kontaktcenter söker kundsupport till Familjens Jurist

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. När omständigheterna tillåter så sitter vi cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är kontorstider 8 - 17.

En tjänst avser tillsvidareanställning på heltid, (sex månaders provanställning tillämpas) samt tre tjänster som är vikariat på ca 1 år.

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer
Minst 1 års erfarenhet från kundservice och god försäljningsvana. Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad?
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal och löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 2022-01-31. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14 liza.jonsson@fonus.se
Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561 emma.roback@fonus.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fonus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024