OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu har vi många möjligheter och uppdrag för dig som har erfarenhet av inkasso eller skuldsanering i någon form. Vi söker alltså dig som finner stimulans i arbete som konsult och vill arbeta inom just den här nischen.
I rollen som inkasso medarbetare och administratör består oftast dina huvudsakliga uppgifter av att handlägga en kunds ärenden inom ramen för inkasso- och efterbevakningstjänster. Man fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt.
Som administratör verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med deras koncept, kundunika lösningar samt bolagets värderingar. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv process. Arbetet är omväxlande och du kommer ha mycket kontakt med olika avdelningar och intressenter.
Dessa konsultuppdrag pågår i de flesta fall mellan 6-9 månader, och för rätt person finns det oftast goda chanser till förlängningar och/eller överrekryteringar.
Kvalifikationer och egenskaper
För att passa i den här typen av roll bör man vara nyfiken och prestigelös och besitta goda kunskaper inom Officepaketet samt har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift.
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration och det är meriterande ifall du har erfarenhet att ha arbetat med inkasso.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, jenny.slattenhall@amendo.se.
Dessa uppdrag kommer tillsättas löpande under vintern 22/23 och vi intervjuar kandidater löpande vilket betyder att du är varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
LI-JS1
BOFF