OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget
Helhetsleverantör inom bland annat teknisk och ekonomisk fastighetsförvaltning för bostadsrättföreningar. Bolaget har 100 anställda fördelat på två juridiska enheter. Företaget har kontor i både Solna och Uppsala där de har sin huvudsakliga kundbas. Företagskulturen präglas av det öppna och personliga och de värderar högt att få uttrycka sina åsikter och vara sig själv. De är ett växande familjeägt bolag som uppskattar närheten till kunder och har en stor passion för det de gör. Företaget har kollektivavtal och tight samarbete med Almega.
Rollen
Rollen är en delad roll där du är företagets go-to för både lön och HR. Du kommer sköta hela lönekörningssprocessen självständigt för ca 100 personer, utöver det är du även företagets stöttepelare vad gäller HR-frågor. Företaget har huvudkontor i Solna där lön har eget kontor och ansvarig chef sitter. Det finns även kontor i Uppsala om man önskar sitta där enstaka dagar i veckan. Du ingår i ett team av olika administrativa funktioner och i organisationen finns en vilja att stötta varandra och utvecklas tillsammans mot ett gemensamt mål. Du behöver med andra ord inte vara någon expert innan du börjar arbetet, men behöver ha en vilja av att lära sig och våga ta hjälp vid behov.
Företaget
Helhetsleverantör inom bland annat teknisk och ekonomisk fastighetsförvaltning för bostadsrättföreningar. Bolaget har 100 anställda fördelat på två juridiska enheter. Företaget har kontor i både Solna och Uppsala där de har sin huvudsakliga kundbas. Företagskulturen präglas av det öppna och personliga och de värderar högt att få uttrycka sina åsikter och vara sig själv. De är ett växande familjeägt bolag som uppskattar närheten till kunder och har en stor passion för det de gör. Företaget har kollektivavtal och tight samarbete med Almega.
Rollen
Rollen är en delad roll där du är företagets go-to för både lön och HR. Du kommer sköta hela lönekörningssprocessen självständigt för ca 100 personer, utöver det är du även företagets stöttepelare vad gäller HR-frågor. Företaget har huvudkontor i Solna där lön har eget kontor och ansvarig chef sitter. Det finns även kontor i Uppsala om man önskar sitta där enstaka dagar i veckan. Du ingår i ett team av olika administrativa funktioner och i organisationen finns en vilja att stötta varandra och utvecklas tillsammans mot ett gemensamt mål. Du behöver med andra ord inte vara någon expert innan du börjar arbetet, men behöver ha en vilja av att lära sig och våga ta hjälp vid behov.
Löneadministration:
- Löneadministration i hela kedjan
- Lönekörning i systemet Flex HRM
- Totalt ca 100 löner, både tjänstemän och arbetare
- Rapportering till pensionspartner, försäkringsbolag, berörda myndigheter osv.
- Personaladministration
HR-uppgifter:
- Arbetsrätt & fackliga förhandlingar
- Arbetsmiljöarbete
- Stödja personal och chefer vid personalrelaterade ärenden
- Svara på personalens frågor kring anställning, lön, semesterdagar, friskvård etc.
- Hantera dialog med företagshälsovården
- Övriga uppgifter som tillhör en HR-avdelning
Kvalifikationer och Erfarenhet
- Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom löneadministration eller HR.
- Minst 2–3 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
- Erfarenhet av lönesystemet Flex HRM
- Erfarenhet att arbeta med arbetsrätt och facklig förhandling
- Behärskar svenska i tal och skrift
Viktiga Personliga Egenskaper
- Open-minded med öga för detaljer
- Energisk och lösningsorienterad
- God arbetsglädje och öppenhet
- Modig och vågar säga vad man tycker
Amazing Azets
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. I dagsläget är vi drygt 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
#LI-Hybrid
Om Anställningen
Anställningen är ett konsultuppdrag via oss på Azets på 6 månader med god möjlighet till anställning hos kund efter konsultuppdragets slut.
Kontaktperson: Sanna Törngren, Recruitment Specialist, sanna.torngren@azets.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Jerresand
+46 705612483
Anders Fryxell
+46 70 921 43 82
Erik Bekkåsen
+47 95919249