OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolaget startade 2007 och är idag en av de ledande aktörerna på bemannings- och rekryteringsmarknaden i Sjuhäradsbygden, Göteborg och Halland. Speed Professionals skall genom att förstå kundens verksamhet och behov, idag och imorgon, erbjuda de bästa bemannings-, rekryterings- och konsultlösningarna med huvudsaklig inriktning mot tjänstemannasidan.
Genom ett personligt och långsiktigt samarbete med våra kunder har vi genom åren lyckats med många lyckade tillsättningar. Speed Professionals kan tillhandahålla bemannings- och rekryteringslösningar av tjänstemän inom samtliga branscher. Områden där vi främst verkar inom är bl a Företagsledning, Ekonomi/Administration, IT, Bank/Finans, Produktionsledning, Inköp, Logistik, Marknad och Försäljning.
Speed Professionals är ett av Almega auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.
Tjänsten hos vår kund – 50% (anställningen kan dock bli upp till 100% totalt):
I din tjänst som löneadministratör kommer du att jobba med löpande löneadministration för tre svenska bolag (2 mindre) och 2 utländska (Norge och Danmark).
Du samarbetar med HR chefen i olika personalfrågor och uppdatering av all ny information som gäller personal och lön i aktuella länder.
Tjänsten är placerad i Borås.
Arbetsområden:
- Löneberedning i Hogias svenska och norska program, och för Danmark i excel dokument
- Kontrollera och korrigera tidsregistreringssystem
- Ta fram underlag för bokföring och skatteredovisning till ekonomiavdelning
- Rapporter vid behov till olika avdelningar månadsvis samt avstämning av löner och övriga underlag för årsbokslut
- Anställningsavtal för alla kollektivanställda.
- Ta fram underlag för pensioner, arbetsgivaruppgifter mm och hålla koll på förändringar i personalstyrkan kontra olika externa organisationer
Erfarenhet:
- Du har flerårig erfarenhet av löneadministration och tidredovisning
- Du har även erfarenhet av att arbeta med olika kollektivavtal
- Erfarenhet av arbete i löneprogram, Hogia är meriterande
- Det är en merit att ha arbetat med norska och danska löner
Personlighet:
- Noggrann och med ett mycket gott ordningssinne
- Stimuleras av förbättring- och kvalitetsarbete
- Tycker om att arbeta med siffror och fakta
- Positiv samarbetsförmåga
- Serviceinriktad
- Mycket god kommunikationsförmåga
- Problemlösare
Anställningsform:
Tjänsten är ett konsultuppdrag och anställningen är hos oss på Speed Professionals med placering hos extern kund.
Uppdragets längd:
Start omgående och tom 31 dec
Övrigt:
Detta uppdrag hos vår kund är 50%, men det kan finnas möjlighet till ytterligare ett 50%-uppdrag, så vi välkomnar dig att söka som har en ambition om att arbeta upp till 100% också.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan/registrering på: www.speedgroup.se.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag är söndagen den 25 maj
Vid frågor rörande denna tjänst kontakta:
Marie Wikström
Rekryterare
Speed Professionals AB
marie.wikstrom@speedgroup.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård