OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en lönespecialist som tillsammans med vår kund vill vara med att utveckla deras löneprocesser framåt!
Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.
Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som lönespecialist ingår:
- Löneberäkningar och lönekörning
- Månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter
- Administration av pensioner och andra förmåner
- Assistera de anställda med olika frågor gällande avtal, tidrapportering, löneutbetalning mm
- Lättare ekonomiuppgifter
- Generella HR-frågor som arbetsgivarintyg
- Systemadministration, Agda
- Agera support mot leverantörsteam
- Rapportering och statistik
- Andra administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer
För att passa i rollen så brinner du för service och sätter stor prestige i att underlätta vardagen för dina kollegor. Ditt driv, noggrannhet och stora passion för löneområdet gör att du kommer trivas och vidareutvecklas i den här rollen. Vi tror också att du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en miljö där förändringar ibland sker snabbt. I anslutning till detta är det viktigt att du själv också kan anpassa dig efter hur företaget fungerar. Med din nyfikenhet tvekar du inte för att dra igång egna projekt och initiativ. Du är teknisk och gillar att förenkla processer.
Meriterande för den här rollen är om du har tre eller fler års arbetslivserfarenhet samt god kännedom i lönesystemet Agda.
Övrigt
Den här tjänsten är ett bemanningsuppdrag med möjlighet till övergång i en tillsvidareanställning. Tillträde kommer vara efter årsskiftet.
Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du några frågor eller funderingar gällande ovanstående är du välkommen att kontakta oss på 040-12 02 00.
Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200