Fora söker avdelningschef Regelråd & Nämnder

Arbetsbeskrivning

Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa. De närmaste åren kommer vi på Fora att kravställa för ett nytt IT system och fortsätta arbetet med digitalisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Löpande pågår anpassning till nya regelverk som t.ex. GDPR och IDD. Vi söker nu en avdelningschef för enheten Regelråd & Nämnder som ska leda arbetet i Pensions och Försäkringsnämnden samt kansliet för Skiljenämnden.

Om rollen
Som avdelningschef för Regelråd & Nämnder har du arbetsledar- och personalansvar för medarbetare på Foras skilje-, pensions- och försäkringsnämnder. Med befattningen följer att inneha rollen som ordförande i Foras Regelverksråd samt att upprätthålla rollen som ordförande i pensions-och försäkringsnämnden. Du rapporterar till Foras chefsjurist och tillhör Juristenheten. Förutom vår chefsjurist och dig själv består Juristenheten av 7 medarbetare som ansvarar för juridik och nämndarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Vara sammanhållande och stödjande för de som arbetar med nämndarbete
• Utreda frågeställningar inkomna till Regelrådet
• Ingå i styrgrupper/projektgrupper i Foras projekt
• Leda beslutsprocesserna i regelrådsgruppen
• Fungera som specialist i frågor rörande Foras förmedlade produkter
• Verka för större proaktivitet och effektivitet inom ansvarsområdet
• Arbeta för att stärka samarbete mellan Foras olika avdelningar

Våra förväntningar på dig
Vi förväntar oss att du tar rollen som ordförande i nämnderna och leder nämndmötena. Du bör tycka om att ha externa kontakter och har förmåga att sätta dig in i deras olika perspektiv. Det är viktigt att du har kunskap och intresse för Foras verksamhet och de villkor som styr den. Vi ser det som en självklarhet att du följer lagar och regler på ett sätt som "gör det lätt att göra rätt" för Fora och våra kunder.
Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning inom företrädesvis ekonomi eller juridik samt flerårig arbetslivserfarenhet t.ex. inom försäkringsbranschen.
Som person uppskattar du att arbeta med team och har ett affärsmässigt förhållningssätt med en förmåga att självständigt driva samt planera, organisera och prioritera ditt arbete.
Du har inga problem med att uttrycka dig i både tal och skrift och du förmedlar information tydligt och enkelt.
Som ledare är du affärsmässig, coachande och drivande och har god vana att framgångsrikt leda och utveckla kvalificerade medarbetare i en kunskapsbaserad organisation.

Vi erbjuder ...
... dig en ledande befattning i en utåtriktad roll på ett spännande, välskött företag med fokus på samhällsnytta. Tycker du om att arbeta verksamhetsnära och vill vara ett stöd till organisationen? Då får du möjlighet att lära dig historien och grunderna till varför Fora finns och varför vi har det uppdrag vi har idag. Som avdelningschef för Regelråd & Nämnder tilldelas du dessutom en viktig position i utvecklandet av Foras verksamhetsregler

Vi erbjuder ett öppet klimat bland personal och ledning samt förmåner som hälsovård, friskvårdsbidrag och aktiviteter. Hos oss på Fora arbetar 200 anställda i moderna aktivitetsbaserade lokaler mitt i Stockholm city.

Intresserad?
I så fall är du välkommen att skicka in ditt cv och personliga brev så snart som möjligt, dock senast den 9 april 2018. I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Per Sävje telefon: 073 684 72 32, mejl: per.savjeatbadenochandclark.se.
Facklig representant är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38.

Om Fora
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.
Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 mars 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


14 november 2024

11 november 2024

7 november 2024

Interimsjurister till Jurek Law

Interimsjurister till Jurek Law

6 november 2024