Föräldraledighetsvikariat arbetshandledare Daglig verksamhet Ekeliden, 80 %

Föräldraledighetsvikariat arbetshandledare Daglig verksamhet Ekeliden, 80 %

Arbetsbeskrivning

I natursköna Tyringe, en vacker kurort med närhet till natur och rekreation, bedriver vi verksamhet för vuxna med behov av stöd enligt LSS. Vi erbjuder gruppbostäder, daglig verksamhet och Snouezelverksamhet. Våra klienters vardag styrs av delaktighet, inflytande och självbestämmande. Vill du vara en av oss och arbeta för att klienterna ska ha ett bra och meningsfullt liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjlighet att söka jobb som arbetshandledare på daglig verksamhet hos oss på Humana Ekeliden. I rollen kommer du, tillsammans med oss att arbeta efter våran vision; Alla har rätt till ett bra liv - ja alla.  


Om tjänsten   


Att arbeta som arbetshandledare betyder att aktivt arbeta för och säkra en hög kvalitet i arbetet med klienterna. Du bidrar med en pedagogisk kunskap i det direkta arbetet med klienter och tar ansvar för frågor som handlar om det pedagogiska förhållnings- och arbetssättet. Som arbetshandledare kommer du att ansvara för att varje klient får meningsfull sysselsättning utifrån sina önskemål. Du arbetar för en hög delaktighet, utveckling och gemenskap. Du ska också medverka till integrering i samhället. I tjänsten ingår att vara kontaktman och att dokumentera. Då klienterna har olika intresseområden, så som olika arbeten utomhus, musik och andra kreativa aktiviteter kommer du att få nyttja dina sådana talanger.   


Du kommer att tillhöra en ny arbetsgrupp med stor möjlighet att, tillsammans med kolleger och klient/arbetsdeltagare, skapa en verksamhet med meningsfullhet och tillgänglighet för alla deltagare.   


Som arbetshandledare hos oss på Humana Ekeliden kommer du huvudsakligen att arbeta med att  




Enskilt arbeta med klient/arbestdeltagare så att de får och upplever meningsfulla aktiviteter  



Tillsammans med kolleger planera för den dagliga verksamheten  



Vara kontaktman för flera klienter  



Ansvara för att upprätta och följa upp genomförandeplaner och annan dokumentation enligt gällande rutiner och riktlinjer. 




 


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dagtid, vardagar. 80%   


Lön: Enligt överenskommelse.  Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.  


Tillträde: 2022-08-01, eller enligt överenskommelse  


Vem är du?  


Vi söker dig som är lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att vara flexibel då andra har behov av struktur. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer.   


För denna tjänst krävs det att du:  




har gymnasieutbildning inom omvårdnad alt. barn och fritid eller eftergymnasial utbildning där största delen omfattar kunskap om funktionsvariationer och olika stödbehov. t. ex. stödpedagogutbildning  



har minst 2 års erfarenhet inom funktionshinderverksamhet  



har kunskap om och vana av upprättaden av genomförnadeplan och dokumentation



har körkort  klass B  




Det är även meriterande om du:  




har kunskap och erfarenhet av arbete med personer med förvärvade hjärnskador 



har erfarenhet av daglig verksamhet  




Att jobba på Humana 


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 


 


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. 


Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR  


 


Vad händer nu?   


Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-06-05. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.   


Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Pernilla Månsson, pernilla.mansson@humana.se eller 0451-77 55 87.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 30 april 2024

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

2 december 2024

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

2 december 2024

29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024